۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۴۳۳۰۹۳
نماینده خبرگان رهبری:

توجه حوزویان به فلسفه و کلام لازمه مقابله با شبهه‌افکنی دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی توجه حوزویان به فلسفه و کلام را لازمه مقابله با شبهه‌افکنی دشمنان دانست و گفت: اگر کلام و فلسفه را به بهترین شکل ممکن به اقشار مختلف مردم انتقال ندهیم، نمی توانیم پاسخ شبهه های دینی را بدهیم
حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

حجت الاسلام والمسلمین هادی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به تشریح اهداف استکبار جهانی نسبت به راه‌اندازی و حمایت از گروهک‌های تروریستی در منطقه پرداخت و اظهار داشت: فلسفه وجودی داعش و دیگر گروه های تکفیری و سلفی تنها با هدف تأمین منافع مستکبران است.


وی با بیان این‌که داعش یکی از بازی های استکبار برای مقابله با گسترش تفکرات اسلامی در جهان است، خاطرنشان کرد: گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی تنها به دنبال تقابل با اسلام ناب محمدی(ص)، تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی، تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند.


حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی افزود: دشمنان در کنار ایجاد این گروهک‌های تروریستی، انتشار کتاب و فیلم های سینمایی و تلویزیونی ضد اسلامی را جزء دیگر اقدامات موهن خود برای ایجاد شبهه در میان مسلمانان و البته نشان دادن تقابل بین اسلام و تشیع در دستور کار قرار داده اند.


وی توجه حوزویان به فلسفه و کلام را لازمه مقابله با شبهه‌افکنی دشمنان دانست و گفت: اگر کلام و فلسفه را به بهترین شکل ممکن به اقشار مختلف مردم انتقال ندهیم، نمی توانیم پاسخ شبهه های دینی را بدهیم، به همین دلیل شاهدیم که دسته ای از انسان ها ناآگاهانه به این علم حمله می کنند که قابل توجیه نیست. 


نماینده خبرگان رهبری نقش علما و روحانیان در آگاه سازی مردم نسبت به توطئه های دشمنان را بسیار حائر اهمیت دانست و تصریح کرد: دشمنان برای زیر سؤال بردن مبانی دینی و شیعی از هیچ اقدامی فروگذار نیستند، دست اندرکاران نظام باید فکری اساسی کرده و متوجه باشند که اعزام طلبه های مبتدی و جوان به روستاها به تنهایی جوابگوی شبهه افکنی گسترده دشمنان اسلام نخواهد بود.


وی افزود: در گذشته های نه چندان دور علمای محلی مردم را به سمت عالمان بزرگ سوق می دادند، باید از مردم بخواهیم تا به دنبال علمای بزرگ تر باشند؛ خطر همین است و اگر در این رابطه بی عنایتی صورت بگیرد شبهه ها تلمبار شده و به دلیل نبود مدافع، خطرات بزرگ و جدی نظام را تهدید خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی با اشاره به این‌که در گذشته‌ای نه چندان دور در برخی از محلات تبریز 20 تا 30 نفر مجتهد صاحب رساله داشتیم، تصریح کرد: رابطه علما و مردم ناگسستنی است، البته این رابطه به دلیل برخی ندانم کاری ها و سهل انگاری ها در سال های اخیر به نوعی با مشکل مواجه شده است.


وی تصریح کرد: متأسفانه مردم اکنون انتظار دارند تا دولت و حکومت؛ روحانی پای منبر بیاورد و همه چیز را از دولت انتظار دارند، در حالی‌ که از قدیم‌الایام حوزه و روحانیت مستقل از حکومت و نظام حاکم بودند و حوزه های علمیه با کمک مردم، بازاریان و خیرین اداره می شد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات