۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۸۵۸
امام جمعه هشترود:

تولیدات فرهنگی از بیت المال نباید مروج بی فرهنگی در جامعه باشند

حجت الاسلام رحیمی با تأکید بر رعایت ملزومات ارزشی و دینی در تولیدات فرهنگی کشور به ویژه محصولات سیمای ملی، گفت: محصولات فرهنگی که از بیت المال تولید می شود باید اخلاق و ارزش های دینی و اسلامی در آنها رعایت شود و طوری نباشد که ضد فرهنگ را ترویج دهند.
حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام والمسلمین علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه لازم است فرهنگ دینی مورد توجه خاص مسؤولان باشد، اظهار داشت: اخلاق و ارزش های اسلامی و الهی باید در جامعه نهادینه و به نسل آینده منتقل شود.

 

وی با تأکید بر رعایت ملزومات ارزشی و دینی  در تولیدات فرهنگی کشور به ویژه محصولات سیمای ملی، افزود: محصولات فرهنگی که از بیت المال تولید می شود باید اخلاق و ارزش های دینی و اسلامی در آنها رعایت شود و طوری نباشد که ضد فرهنگ را ترویج دهند.

 

امام جمعه هشترود با اشاره به خطر ترویج فرهنگ غربی و اشاعه آن در محصولات داخلی در حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی جامعه باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در مورد تولید محصولات فرهنگی رعایت کنند و فرهنگ اسلامی ایرانی را به سوی غرب سوق ندهند.

 

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی و کذب، از فرهنگ غیردینی و غیر اسلامی به جامعه وارد می شود، تأکید کرد: از این رو مسؤولان فرهنگی باید در این زمینه با هوشیاری عمل کنند و نگذارند که نهادهای فرهنگی به یک بی تفاوتی و ولنگاری دچار شوند.

 

حجت الاسلام رحیمی دستگاه ها و نهاد های فرهنگی را در خصوص فرهنگ کشور به ویژه فرهنگ دینی مسؤول دانست و ادامه داد: نباید دستگاه های فرهنگی جامعه در قبال فرهنگ اسلامی جامعه بی تفاوت باشند و باعث گسترش فرهنگ غربی و غیر اسلامی در جامعه شوند.

 

وی همچنین ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای گسترش دین اسلام، فرهنگ و اخلاق اسلامی برشمرد و گفت: ماه مبارک رمضان با معنویت و ویژگی های ویژه آن فرصتی الهی است برای تربیت دینی انسان است، بنابراین نباید این فرصت نیز مود غفلت قرار گیرد.

 

امام جمعه هشترود ماه رمضان را بهترين فرصت براي تبليغ و توسعه معارف انسان ساز اسلامي در بين مردم دانست و گفت: ارتقاي فرهنگ ديني، امنيت اخلاقي جامعه و سالم سازي اجتماع از آسيب‌ها از مهم‌ترين آثار و بركات ماه رمضان است.

 

وی بیان این که رحمت الهي در ماه رمضان برگرفته از ايمان، تقوا، نيكي، شكيبايی و عفو و گذشت بندگان خداوند نسبت به يكديگر است، گفت: مغفرت الهي نيز درگرو رعايت حق الناس است زيرا اين مسأله بسيار حساس است و خداوند بدون رضايت مردم ازگناه افراد نمي گذرد./854/302/ب2

ارسال نظرات