ضرورت توجه به کار گروهی در تبلیغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید علی بطحائیان استاد حوزه علمیه و رییس موسسه تبلیغی سراج در نشست مبلغان این موسسه که عصر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه اظهار داشت: دغدغه های رهبری در عرصه فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اولویت های تبلیغی در ماه رمضان خاطرنشان کرد: طلاق، فاف و حجاب، فضای مجازی و اعتیاد از دغدغه های رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: در راستای تحقق منویان رهبری در عرصه فرهنگ در این موسسه باید کمیسیون های 5 نفره تشکیل و طرح و برنامه جامعه از ان استخراج شود.
وی تبلیغ را امری دوسویه معرفی کرد و گفت: تبلیغ امری دو سویه میان مسؤولان و مبلغان است و باید قدری از امور را مسرولان متکفل شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.
حجت الاسلام بطحائیان گفت: در امر تبلیغ قابلیت مطالبه از مسؤولان فرهنگی وجود دارد ولی چیزی برای ارائه و مطرح کردن موجود نیست و طرح های ارائه شده آن چنان که باید کارشناسی شده نیست.
وی به لزوم کار جمعی و تشکیلاتی در تبلیغ اشاره کرد و افزود: تعداد قابل توجهی مبلغ در یک شهر مشغول به فعالی هستند ولی به خاطر رفتار انفرادی و منفعل عمل کردن تاثیر آنچنانی در جامعه ندارد.
استاد حوزه علمیه قم وظائف مبلغان را در سه محور توصیف کرد و گفت: تربیت، موج آفرینی و تأثیرگذاری کار مبلغان جهادی است و امروز تبلیغ اقامه تکلیف فرهنگی در جامعه است.
وی در پایان تصریح کرد: سیاست کلی مبلغان در زمینه مطالبات رهبری تبیین است و این کار کاملا تشکیلاتی است و باید به آن توجه کرد./979/202/ب3