۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۶۱۸
آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم مطرح کرد؛

تنازل و کوتاه آمدن در برابر دشمن مشکلی را حل نخواهد کرد/ واکنش به رسوایی بزرگ سازمان ملل

امام جمعه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام منشور دیگری درباره انقلاب فرمودند، گفت: ایشان فرمود هرجا ما غفلت کرده ایم دشمن به جلو آمده و هر زمان انقلابی بودیم پیشرفت داشتیم، ایشان به برخی خیال ها پاسخ دادند که تنازل و کوتاهی در برابر دشمن مشکلات را حل نمی کند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه مسابقه عبادات است، در این ماه حسنات چند برابر شده و بدی ها از بین می رود.

 

وی افزود: از ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را باید برد، اگر کسی در این ماه آمرزیده نشود کی می خواهد آمرزیده شود، باید از فرصت باید برای توبه و انابه استفاده کرد، انسان از تشنگی و گرسنگی روزه باید به یاد تشنگی و گرسنگی روز قیامت بیفتد، همچنین به فقرا باید توجه بیشتری داشت.

 

واکنش به رخدادهای ناشایست در عرصه فرهنگی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سالگرد فرمان امام برای تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی اظهار داشت: هدف این بوده که ماهیت انقلاب تببین شده و اهداف انقلاب در جامعه اجرایی شود، مهندسی فرهنگی وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ در مسأله ولنگاری چه کسی باید مقابله کرده و هشدار بدهد، فیلمی تهیه و اکران عمومی می شود، تهیه کنندگان فیلم ثروت هنگفتی از این فیلم به دست می آورند، بعد از مدت ها کسانی که باید نظارت می کردند تا این اتفاق در جامعه رخ ندهد می گویند می خواهیم جلوی اکران فیلم را بگیریم، آیا چنین اتفاقاتی پسندیده جامعه دینی است.

 

وی با اشاره به سالگرد جهاد سازندگی ادامه داد: با هدف والای حضرت امام جهاد سازندگی تشکیل شد، اگر کشاورزی در کشور ما رونق لازم پیدا کند بخش قابل توجهی از استقلال کشور تأمین می شود از این رو مسؤولان در این جهت باید برنامه ریزی بیشتری داشته باشند؛ برای کشوری همانند ایران شایسه نیست که هر روز گزارشاتی از وارادات برنج و سایر ما یحتاج داشته باشیم.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان با اشاره به ایام وفات حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب ابراز داشت: ابوطالب بزرگ مدافع پیامبر بوده اما حق کشی های فراوانی نسبت به این شخصیت صورت گرفته است، حوزویان باید حق این شخصیت بزرگ را ادا کنند؛ همچنین نخستین مدافع پیامبر پس از بعثت خدیجه کبری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام منشور دیگری درباره انقلاب فرمودند، ایشان فرمود هرجا ما غفلت کرده ایم دشمن جلو آمده و هر زمان انقلابی بودیم پیشرفت داشتیم، ایشان به برخی خیال ها پاسخ دادند که تنازل و کوتاهی در برابر دشمن مشکلات را حل نمی کند.

 

مدیرحوزه های علمیه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب چند شاخصه برای انقلابی بودن مطرح کردند، در موضوع انقلابی بودن سن و سال مطرح نیست رهبری فرمود انقلابی ها فقط مبارزان دوران امام نیستند بلکه جوانان امروز می توانند انقلابی تر از دیگران باشند، در برابر دشمن باید حساسیت داشت.

 

وی با اشاره به فضاحت اخیر سازمان ملل اضافه کرد: این سازمان، سازمان ملل نه بلکه سازمان کشورهای استکباری است، چند روز قبل سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف یعنی همین مجموعه ای که یمن را بمباران می کند و کودکان یمنی را به خاک و خون می کشد در لیست سیاه خود قرار داده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که پس از چند روز سازمان ملل با تعجب اعلام کرد که عربستان از این لیست خارج شد، گفت: تمام طرفداران حقوق بشر در دنیا فریادشان بلند شد که چه اتفاقی افتاده است، جناب بان کی مون پشت تریبون در عین حالی که می گوید تصمیم دردناکی بود اعلام می کند چون عربستان و برخی از کشورهای دیگر تهدید کردند که حمایت ها از سازمان ملل قطع می شود ما عربستان را از لیست خارج کردیم.

 

وی افزود: حیف که نام شما را دبیرکل و آن مجموعه را سازمان ملل نامگذاری کنند، در جریان انفجار برج های دوقلو بنا بود اسنادی علیه عربستان منتشر شود اما عربستان تهدید کرد که اموال خود را از آمریکا خارج می کند از این رو پرونده را مسکوت گذاشتند که رسوایی دنیای امروز است، نسل جوان باید این ها را بشناسند تا جذب سخنان گول زننده آن ها نشوند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات