۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۳۱۰۸۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حفظ کرامت انسانی اساس دعوت به عفاف و حجاب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که حفظ کرامت انسانی پایه عفاف و حجاب است، گفت: اگر ذره‌ای به کرامت بدحجاب‌ها آسیب رسانده شود، فرصت‌ها به تهدید بدل شده و به‌ جای جذب، دفع صورت خواهد گرفت و این خلاف شرع و ممنوع است.
عابدینی عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در مراسم معارفه دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب که در دفتر نماینده ولی‌فقیه قزوین و با حضور جمعی از مسؤولان استان برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب نماد فرهنگ دینی و اعتقادی ماست و این نماد آکنده‌ از فرصت‌ها است.

 

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ با این مقوله معنوی و فرهنگی به گونه‌ای رفتار شده است که این فرصت‌های عظیم نهفته در نهاد فرهنگ عفاف و حجاب به تهدید بدل شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید با نگاهی متفاوت وارد عرصه عفاف و حجاب شویم، تصریح کرد: ما باید از بدحجاب‌ها راه حل خواسته و برای حل مشکلات از آن‌ها چاره‌جویی کنیم تا بتوانیم از فرصت‌های موجود به شکل مطلوبی بهره‌مند شویم.

 

 

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که حفظ کرامت انسانی پایه عفاف و حجاب است، خاطرنشان کرد: اگر ذره‌ای به کرامت بدحجاب‌ها آسیب رسانده شود، فرصت‌ها به تهدید بدل شده و به‌جای جذب، دفع صورت خواهد گرفت و این خلاف شرع و ممنوع است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: در مهندسی بحث عفاف و حجاب از منظر معنوی و اعتقادی اگر بخواهیم جای عفاف و حجاب را پیدا کنیم، در وهله نخست باید اعتقادات دینی مورد توجه قرار گیرند چرا که اعتقاد و عقیده عبادت می‌سازد.

 

انسان اگر اهل عبادت شود به تقوا خواهد رسید

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه وقتی انسانی اهل عبادت شود به تقوا خواهد رسید ابراز کرد: انسان وقتی متقی شود به کرامت دست پیدا می‌کند عفاف برای انسانی که به کرامت رسیده مسئله مهمی خواهد شد و کسی که صاحب عفاف شود اهل حجاب شده و بهترین نمونه حجاب چادر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که رعایت قانون، اجرای آن و جلوگیری از حرمت شکنی‌ها منافاتی با کارهای ستادی و فکری ندارد، افزود: برخورد نیروی انتظامی با برپایی پارتی‌های کذایی، حرمت شکنی‌ها و قانون شکنان، منافاتی با کارهای ستادی و فکری ندارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: در زمانی که جلو حرمت شکنی‌ها گرفته می‌شود باید حفظ شخصیت و کرامت افراد با جدیت مورد توجه قرار گیرد زیرا این مهم دستوری دینی است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: باید از فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبری در حوزه عفاف و حجاب بهره گرفت و آن‌ها را نقشه کار برنامه‌های عفاف و حجاب قرار داد.

 

نشر و ترویج فرهنگ اسلامی به روش عقلی و منطقی

در این مراسم خانم دکتر محمدبیگی، دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین هم به تشریح برخی از برنامه‌های این ستاد پرداخت و اظهار کرد: نشر، ترویج، رشد و تعمیق فرهنگ اسلامی در جامعه به روش عقلی و منطقی یکی از اهداف مهم این ستاد است.

 

وی ایجاد هم‌افزایی در فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب، با استفاده از ظرفیت عامه مردم و نهادهای دولتی و غیر دولتی را از دیگر اهداف این ستاد معرفی کرد.

 

محمدبیگی ایجاد فضای مناسب جهت تشکیل نشست‌ها، مباحثات و حمایت‌ها جهت بارور کردن تفکر مذهبی در بین جوانان و عامه مردم را لازمه جامعه امروز دانست و افزود: تشکیل کانون‌های عفاف و حجاب در سطح دانشگاه‌های استان، آماده‌سازی نسل جوان جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب، بهبود گسترش عفاف مداری در میان آحاد جامعه از طریق مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و مدارس از برنامه‌های بنیاد عفاف و حجاب در سطح استان قزوین است.

 

این مسؤول در پایان گفت: عضوگیری در میان اقشار مختلف مردم، برقراری ارتباط مؤثر و سازنده میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی و تأسیس دفاتر نمایندگی بنیاد عفاف و حجاب در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های است که بنیاد عفاف و حجاب در قزوین عهده دار شده است./873/203/ب2

ارسال نظرات