۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۰۶۷۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

اعزام ۳۰۰ مبلغ به امامزادگان لرستان همزمان با ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان از راهی شدن 300 مبلغ غیربومی به همراه مبلغان بومی استان به امامزادگان، مناطق محروم و مساجد استان خبر داد.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طرح ضیافت الهی در 50 امامزاده استان لرستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که در برخی امامزادگان روحانیان و مبلغان به صورت ثابت فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: افزون بر مبلغان بومی، روحانیان و مبلغان غیربومی نیز به مناطق محروم، امامزادگان و مساجد اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام عباس زاده افزود: 300 مبلغ غیربومی تا پایان ماه مبارک رمضان راهی امامزادگان و مساجد مناطق محروم استان لرستان می شوند.

 

وی با اشاره به وجود 12 امامزاده شاخص در استان لرستان، یادآور شد: مراسم ترتیل خوانی، جزءخوانی و کلاس های تفسیر قرآن در این امامزادگان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های اوقاف در ایام ماه مبارک رمضان خواند و گفت: این محافل با حضور قاری مصری در امامزادگان برگزار می شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: محافل انس با قرآن، ماه مبارک رمضان دو روز در استان و در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام عباس زاده برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، لیالی قدر و مراسم شهادت امام علی(ع) را از دیگر برنامه های مورد توجه اوقاف در امامزادگان استان بیان کرد.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان بیان داشت: برگزاری طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت از دیگر برنامه هایی است که پس از ماه مبارک رمضان در امام زادگان استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که طرح نشاط معنوی و اوقات فراغت نیز با حضور مبلغان برگزار می شود، یادآور شد: تربیت دینی کودکان و نوجوانان، بیان احکام شرعی، گفتمان دینی و ترویج آیات قرآن و سخنان اهل‌بیت(ع) از جمله اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی است./9459/302/ب2

ارسال نظرات