۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۳۰۳۵۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حفظ گفتمان استکبار ستیزی لازمه جامعه انقلابی است/ راه امام با تبعیت از رهبری ادامه پیدا می کند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید تلاش کنیم جامعه انقلابی بماند، گفت: دشمن می‌خواهد روحیه استکبارستیزی را از ملت ایران بگیرد و تا کشور انقلابی نباشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت شهدای مدافع حرم  در اداره کل اوقاف مازندران برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: راه امام خمینی(ره) با حمایت‌های مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) مفسر، فیلسوف، عارف و عالم به معانی و مفاهیم علوم دینی بودند، اظهار داشت: دشمن می‌خواهد سیره سیاسی و عملی امام خمینی(ره) را از نظام جدا کند و همه ما باید مراقب باشیم چون سیره سیاسی امام راحل خیلی مهم است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که همه باید در زندگی از از خضوع و خشوع امام راحل پیروی کنیم، افزود: بعضی‌ها از اول انقلاب تا کنون حرف از جدایی دین از سیاست به میان می آورند و باید مراقب اینگونه افراد بود.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جریان بیداری اسلامی نشأت گرفته از قیام 15 خرداد بود، گفت: انقلاب اسلامی ما دستاورد قیام 15 خرداد است و در واقع پیروزی 22 بهمن نشأت گرفته از قیام خونین 15 خرداد در سال 42 بوده است.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این  که 15خرداد سال42 پیام روشنی برای ملت ایران و اسلام دارد، یادآور شد: امام راحل با الهام از آموزه های دینی، عدالت و سیاست مبتنی بر آموزه های قرآن انقلاب کرد و انقلاب اسلامی ایران را در جهان متبلور ساخت و اکنون نیز باید پیام 15 خرداد در جامعه تداوم بخشیده شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: مردم ما دلداده این انقلاب و اندیشه های امام راحل که برگرفته از زندگی اهل بیت(ع) است هستند و به همین دلیل شاهد حضور با شکوه و پربار مردم در مراسم ارتحال امام و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی هستیم.  

 

امام جمعه نکا همچنین با اشاره به هشدار رهبری در رابطه با تحریف امام راحل، خاطر نشان کرد: تحریف امام و شخصیت و برجستگی های امام هشداری بزرگ برای جوانان امروز است تا با مطالعه دقیق در سیره امام راحل و از منابع معتبر در جهت شناخت این امام بزرگوار و اندیشه های ناب ایشان تلاش کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر این که هیچ‌کس حق ندارد استکبارستیزی را در جامعه کوچک جلوه دهد، ادامه داد: برای انقلابی ماندن نباید بعد سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره) را کنار گذاریم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بیان کرد: انقلابی نماندن یعنی اینکه استکبارستیزی را کوچک جلوه دهیم و امام منهای خط امام به معنای سلب هویت نظام جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه نکا با بیان این که باید تلاش کنیم جامعه انقلابی بماند و این مسأله بستگی به بهره گیری از شخصیت سیاسی و اجتماعی امام خمینی(ره) در جامعه دارد، گفت: دشمن می‌خواهد روحیه استکبارستیزی را از ملت ایران بگیرد و تا کشور انقلابی نباشد.

 

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمن نمی‌تواند از سیره سیاسی امام خمینی (ره) استکبارستیزی را جدا کند، عنوان کرد: تفکر دینی امام خمینی(ره) بر مبنای استکبارستیزی و دفاع از مظلومان است.

 

وی با هشدار نسبت به این که آمریکا می‌خواهد هویت مسلمانان و ملت ایران را بگیرد، تصریح کرد: جامعه باید انقلاب باقی بماند و مسؤولان باید سیره سیاسی اجتماعی امام را برای مردم بیان کنند دشمن می‌خواهد تنها اسم نظام، جمهوری اسلامی باشد و خبری از استکبارستیزی در آن نباشد.

 

حجت الاسلام محمدی‌لائینی با تاکید بر این که همه ما وظیفه داریم از سنگر ولایت فقیه حمایت کنیم، ادامه داد: باید از انقلاب دفاع و مراقبت کنیم و به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

 

وی با بیان این که ترس دشمنان از ایران تنها موشک‌ها نیست بلکه آنها از حمایت‌های ملت ایران از انقلاب و نظام هراس دارند، گفت: سازمان اوقاف منتسب به دین و انقلاب اسلامی است و اوقاف یک جایگاه ارزشی بالایی دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی کردن رسالت سازمان اوقاف در احیاء و حفظ موقوفات، افزود: اوقاف باطن معنوی دارد و امانت، صداقت و راستی باید سرلوحه کار این مجموعه دینی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی ‌لائینی با تاکید بر اینکه اوقاف باید همچنان نزد مردم مقدس بماند، گفت: اوقاف دستگاه مذهبی است و نسبت به دیگر نهادها و دستگاه‌های کشور در جایگاه بالاتری قرار دارد./1317/پ202/ج1

ارسال نظرات