۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۰۷۲
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جهان امروز نیازمند شناخت ابعاد شخصیتی و فکری امام خمینی است

رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه امام خمینی(ره) ذخیره الهی برای نسل‌های کنونی و آینده است، گفت: جهان امروز برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های خود نیازمند شناخت ابعاد شخصیتی و فکری امام راحل و استفاده از آن است.
حجت الاسلام سالاری- ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، با اشاره به تشکیل پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری که با تدبیر حکیمانه و تیزبینی امام خمینی (ره) تشکیل شد درواقع نشان‌دهنده اوج مردم‌سالاری دینی و دموکراسی واقعی در کشور و نظام اسلامی ایران است.

 

وی با یادآوری انتخاب آیت‌الله جنتی به عنوان رییس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: با این انتخاب بار دیگر نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شده و امیدهای استکبار به یأس تبدیل شد.

 

به گفته حجت‌الاسلام سالاری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با این انتخاب نشان دادند که ارزشی و انقلابی بوده و با درایت و بصیرت در بزنگاه‌های حساس بهترین تصمیم‌ها را می‌گیرند.

 

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه اظهار کرد: خداوند تمام چيزهاي پاك را نصيب انسان‌های مخلص می‌کند و مصداق بارز آن نيز وجود امام خميني (ره) بود كه با نيت صادق و قلب پاك و با دست خالي به تمام جهان حاكميت كرد و حرف خود را به كرسي نشاند.

 

وی با بیان اینکه با صداقت امام (ره) خداوند به‌گونه‌ای مسير راه را هموار كرد كه برخي دشمنان به كمك نظام اسلامي آمدند، اضافه کرد: در این میان شکل‌گیری نهادهاي انقلابي مانند مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و سایر نهادها ازجمله تصميمات مهم امام خميني (ره) بود و سعي در پيش برد بهتر اهداف در اين نهادها داشتند.

 

حجت‌الاسلام سالاري تصريح كرد: اگر در مواردي مجلس دچار انحراف می‌شد امام راحل (ره) با تيزبيني امور را کنترل کرده و پيش می‌بردند و اجازه انحراف نمی‌دانند، به همین دلیل است كه امروز مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي از نمايندگان خوبي برخوردار هستند.

 

وی مجلس خبرگان رهبری را اوج مردم‌سالاری ديني دانست و گفت: در اين مجلس ارزش‌ها به خوبي حفظ می‌شوند و انتخاب آیت‌الله جنتي به عنوان ریيس مجلس نیز نشان داد كه یکدست غيبي پشت سر اين مجلس است.

 

رییس ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اندیشگی بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی در بخش‌های گوناگون، افزود: امام راحل شخصیت الهی بی‌نظیری بود که خداوند او را به عنوان ذخیره نسل‌های کنونی و آینده قرار داد.

 

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: جهان امروز نیاز دارد برای رفع گرفتاری‌های خود ابعاد شخصیتی و فکری امام خمینی (ره) را شناخته و با ارزش‌های معنوی انقلاب و نظام اسلامی آشنا شود.

 

وی تصریح کرد: بدون شک بیداری اسلامی در منطقه و خیزش آزادی‌خواهان جهان از انقلاب اسلامی ایران و حرکت امام راحل الگو گرفته است به همین دلیل همه ما وظیفه داریم تا دست‌یابی به نتیجه مطلوب در صحنه حاضر بوده و برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و صدور آن به جهان تلاش و فعالیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود با تأكيد بر اجراي خوب برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خميني (ره) افزود: زمان ارتحال ايشان بيش از 200 خبرنگار خارجي مراسم تشييع پیکر مطهر امام (ره) را به دنيا مخابره كردند و پس از 24 ساعت نيز رهبر معظم انقلاب سکان‌دار نظام اسلامی شدند.

 

وی اظهار كرد: از 30 سال گذشته تاكنون هر كس که در برابر نظام و ولايت ایستاد در سراشيبي سقوط قرار گرفت چراكه ملت هميشه در صحنه ايران همواره تابع و پشتيبان ولايت فقيه هستند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه محوری بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در روز جمعه، چهاردهم خرداد در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد، افزود: مراسم محوری گرامیداشت قیام خونین پانزدهم خرداد در مرکز استان، جمعه چهاردهم خرداد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، دبیر اجرایی حوزه علمیه خراسان و رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات