۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۲۹۸۷۶
در حوزه علمیه قم بررسی می شود؛

اشرافی‌گری و آسیب‌های آن از منظر امام خمینی و رهبر انقلاب

جلسه دفاع از رساله علمی سطح سه حوزه با موضوع اشرافی‌گری و آسیب‌های آن از منظر امام خمینی و رهبر انقلاب امروز در قم برگزار می شود.
جلسه دفاعیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعبدالعظیم موسوی، دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم موضوع رساله علمی (پایان نامه) خود را اشرافی‌گری و آسیب‌های آن از منظر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داده است.

این رساله علمی که زیر نظر اساتید راهنما و مشاور حجج اسلام و المسلمین باباپور و دارابکلایی به سر انجام رسیده است ساعت 21 امشب 11 خرداد با حضور حجت الاسلام والمسلمین نادری به عنوان استاد داور در مدرسه علمیه دارالشفا دفاع می‌شود.

اشرافی گری از موضوعاتی است که همواره مورد توجه و تذکر رهبران فکری و سیاسی جمهوری اسلامی بوده و آن را می توان در ابعاد اخلاقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار داد.

حضرت امام خمینی (ره) در این باره می فرمایند: آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحۀ دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ ‏نشینی بیرون برود و به کاخ ‏نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌‏شود. آن روزی که مجلسیان خویکاخ‏نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزندۀ کوخ‏نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ( ۰۱/۰۱/۱۳۶۲)

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره بیان داشته اند: از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند می‌کند، نمود اشرافی‌گری در مسؤولان بالای کشور است؛ از این اجتناب کنید. اشرافیگری دو عیب دارد؛ عیب دومش از عیب اوّلش بزرگتر است. عیب اوّلِ اشرافی‌گری، اسراف است - اشرافیگریِ حلال را می‌گوییم؛ یعنی آن چیزی که پولش از راه حلال و بحق به دست آمده - اما عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ‌سازی می‌کند؛ یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست می‌کند. البته در این زمینه مسؤولان درجه یک بسیار نقش دارند؛ تلویزیون بسیار نقش دارد؛ منش من و شما هم بسیار نقش دارد.(5/6/1380)

/916/203/ع

ارسال نظرات