۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۲۹۷۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

ترویج اندیشه های امام راحل در جامعه مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام عظیمی بر ترویج و تبیین اندیشه ها امام راحل تأکید کرد و گفت: اندیشه‌های امام راحل که جزء محورهای برنامه پنجم توسعه است را در جامعه ترویج و اشاعه دهیم.
حجت الاسلام عظیمی حجت الاسلام عظیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع مدیران و کارکنان این اداره، با اشاره به آفات تبلیغ، اظهار داشت: از جمله آفات تبلیغ، تبلیغ نفس است، این تبلیغ برای خدا و مورد رضای الهی نیست.

 

وی با بیان اینکه افرادی که به تبلیغ خود مبادرت کنند، مورد عذاب الهی قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین رسالتی آسمانی و از سوی خداوند است و اگر انحراف در هدف و مقصود ایجاد شود و آنچه برای دین الهی است در انگیزه دیگر صرف شود خشم الهی را به دنبال خواهد داشت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر ساده زیستی علما و روحانیان، خاطرنشان کرد: تغییر در روال و شیوه زیست روحانیت سبب دلسردی مردم از حوزه‌های علمیه خواهد شد و اعتماد مردم به انقلاب و حوزه‌های علمیه دچار خدشه خواهد شد، اگر روحانیت به دنبال مقام‌طلبی باشد مردم در اعتقاد خود دلسرد می‌شوند.

 

وی با تأکید بر ترویج و تبیین اندیشه امام راحل، خاطرنشان کرد: 14 و 15 خرداد از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، 15 خرداد برگرفته از مکتب عاشورا و متحرک از سخنان عاشورایی امام راحل جرقه حرکت‌های انقلابی را زد و شعله‌های آن را برافروخت.

 

حجت‌الاسلام عظیمی بابیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت احیای اسلام حقیقی بود، گفت: انقلاب اسلامی که پیام و محتوای خود را از واقعه عاشورا و این نهضت بزرگ برگرفته است به دنبال احیای ارزش‌های اسلام ناب محمدی، به پیروزی رسید.

 

وی قناعت در گرامیداشت چنین روزهای تاریخی را قصور در تبیین حقیقت این روزها خواند و بیان داشت: باید پیام و فرهنگ چنین رویدادها را به بهانه چنین روزهایی تبیین کنیم و اندیشه‌های امام راحل که جزء محورهای برنامه پنجم توسعه است را در جامعه ترویج و اشاعه دهیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی الهی و معنوی انقلاب، تفاوت‌های انقلاب ایران با انقلاب‌های جهان را مورد اشاره قرارداد و گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران برخلاف دیگر انقلاب‌های معاصر که مبنا و اساس مادی دارند، انقلابی اسلامی، علوی و نبوی است.

 

وی گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در مناسبت‌های مختلف تأکید کردند دشمن همین بعد اسلامی انقلاب مردم ایران را مورد هدف قرار داده و به دنبال تضعیف بنیان‌های این روحیه در مراکزی چون حوزه‌های علمیه و رویکردهای انقلابی روحانیان است./854/202/ب2

ارسال نظرات