۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۲۸۹۳۶
صفار هرندی:

دشمن با تغییر سبک زندگی ما را وابسته خود می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر در سبک زندگی مردم را مهم ترین راه نفوذ عنوان کرد و گفت: برخی از روی نادانی گفتند بعد از جنگ اجازه بدهید مردم کمی راحت زندگی کنند، پس از جنگ مثل دوران جنگ نیست ولی وقتی به سمت دنیا تشویق می کنید عوارض و عواقبی دارد، این دنیا طلبی تبدیل به سبک خواهد شد که قناعت و خودکفایی جای آنها را تنگ می کند.
صفار هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در سلسله مباحث بزم اندیشه با عنوان «دشمن شناسی فرهنگی» در جمع فعالان فرهنگی که به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می شود، ابراز کرد: در ابتدا باید بدانیم آیا قبول دارید که شاهد تغییرات محیط فرهنگی و اجتماعی در مرور ایام و سالها بوده ایم؟

 

وی با بیان این که فرض این است که اتفاقاتی افتاده آیا منشأ آنها طبیعی بوده یا محرک هایی در وقوع آنها وجود داشته افزود: فرضیه ما این است که تحریکات و محرکات بیرونی سبب حرکات بوده است حال باید دید ماجرا از کجا آغاز شده است؟  

 

صفار هرندی به فرمایش رهبر انقلاب در باب نفوذ (محرکات بیرونی) اشاره و اظهار کرد: «نفوذ در بدترین شکل خود، سیاسی و فرهنگی اتفاق افتاده است».


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به انواع نفوذ پرداخت و تصریح کرد: نفوذ انواع مختلفی دارد سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی؛ نفوذ امنیتی همان که سبب شهادت هفتاد و دو تن (افراد شاخصی در بین آنها وجود داشتند) و رییس جمهور و نخست وزیر شد که به تدریج توانایی دستگاه های امنیتی کشور بیشتر شد و جلوی آن نیز گرفته شد.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبیین نفوذ نظامی پرداخت و تشریح کرد:  هشت سال دفاع مقدس و نفوذ هلیکوپترها و هواپیماهای آمریکایی در طبس نمونه هایی از نفوذ نظامی است البته آمادگی امروز قابل قیاس با گذشته نیست؛ با نفوذ نظامی می توان نظام یک کشور را از بین برد.


وی وجود افرادی مثل بنی صدر را نمونه ای از نفوذ سیاسی خواند و گفت: بنی صدر، طبق اسناد لانه جاسوسی، جاسوس و نفوذی آمریکا بود؛ همچنین سخنگوی دولت بازرگان، هفته ای یکبار به سفارت آمریکا گزارش جزئی ترین مسائل نظام را می داد؛ حضور شورای نگهبان نیز مانع از نفوذ سیاسی شد.


صفار هرندی با تأکید بر این که برخی به مرور ماهیتشان تغییر کرده که ربطی به نفوذ ندارد اظهار کرد: در مورد افرادی که سوابق خوبی دارند، در انقلاب و پیش از انقلاب و زیر شکنجه مقاومت کرده ولی امروز موضعشان موضع انقلابی نیست، اینان خوب بوده و نفوذی نبودند ولی حال دچار تغییر شده اند؛ لازم است که ما هم مواظب باشیم، اگر مراقبه هایی که دستور داده شده انجام ندهیم همه در معرض آن قرار داریم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پایان دهه ۶۰ به پیشانی نظام مُهر جدی خورد، نظامی شکل گرفته از حیث نظامی، امنیتی و سیاسی نفوذ ناپذیر است. ولی نفوذ فرهنگی به گونه ای است که ریشه کن می کند و دشمن از آن دست برنمی دارد.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که با نفوذ نظامی می خواستند خوزستان را که منبع اصلی اقتصادی است از ایران جدا کنند افزود: امروز نفوذ نظامی با توجه به فرمایش رهبری کمتر متصور است؛ نفوذ امنیتی هم امکان ندارد زیرا انقلابی که می تواند افراد خود را باز تولید کند دیگر نمی توان اقدام امنیتی ضد آن داشت، همچنین این انقلاب متکی به اشخاص نیست که راه حل آن کشتار افراد باشد و مردم از راه انقلاب برگردند.

 

وی بیشترین تأثیر در تحلیل اقتدار انقلاب اسلامی را سه عنصر اصلی مطرح و ابراز کرد: سه عنصر در ظهور انقلاب و بقای آن مطرح بوده، نخستین عنصر این انقلاب، مکتب و ایدئولوژی خاص آن است که بی انتها و بدون بن بست می باشد؛ تا این ایدئولوژی باشد نمی شود کاری کرد.


صفار هرندی دومین عنصر ظهور و بقای انقلاب را پشتوانه مردی در داخل و خارج کشور دانست و تصریح کرد: مردم حامی این انقلاب هستند و با عنصر سوم که رهبری است ارتباط مکتبی و علقه ایمانی دارند، او را نائب امام زمان (عج) می دانند که این ارتباط در هیچ جای دنیا بین رهبر و مردمش وجود ندارد.


مکتب، مردم و رهبری سه عنصري است که با نفوذ در آنها می توان تغییرات را به وجود آورد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در باب نفوذ در رهبری برای ایجاد تغییرات بیان کرد: از دیدگاه آنها به امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب که امیدی نیست، پس به انتخابات خبرگان رهبری چشم دوختند و در انتخابات 1394 سعی خود را کردند که از بین روحانیت، مخالف با دین و رهبری انتخاب شوند که تصورشان اشتباه از آب درآمد.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نفوذ در مکتب یا ایدئولوژی تشریح کرد: با دخالت در مکتب (اسلام برانگیزاننده نیروهای جوان و خالص که فدایی دین خدا و ارزشهای الهی هستند) می خواستند تعبیر متفاوتی از دیانت داشته و دین را وارونه عرضه کنند.

 

وی در ادامه افزود: القاعده و داعش نسخه انقلابی اسلام انحرافی است، با شعارهای ضد آمریکایی وارد شدند، تعدادی از آمریکاییها را از بین بردند البته از نظر آنها کشته شدن تعدادی آمریکایی مهم نیست؛ مهم نتیجه آن است که نشان دهد اسلام دین نجات دهنده نیست بلکه برای تبهکاری به وجود آمده و در اذهان مردم نفرت از مسلمانان و اسلام ایجاد شود.


صفار هرندی با اشاره به این که آنان در مقابل اسلام انحرافی، اسلام رحمانی را معرفی کردند گفت: اسلام رحمانی اسلام بی رنگ و بو و بی خاصیت (توسری خور) است، که می گوید در قرآن آیاتی در مورد جهاد، قتال و قصاص آمده که حال مردم جهان را بد می کند پس اسرائیلی ها قرآنی نوشتند بدون آیات قتال، جهاد و قصاص؛ با تأسف عده‌ای که مسلک لیبرالی و تفکری از جنس اندیشه های سخیف اومانیستی و لیبرالی غرب دارند نظیر کدیور از این قرآن استقبال کردند، چون نتوانستند با قرآن مبارزه کنند ان را تحریف کردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: به دنبال تحریف شخصیت های برجسته ای نظیر امام خمینی (ره) نیز رفتند تا جایی که فردی گفت امام متعلق به گذشته است؛ حال گوینده این حرف نمی تواند در بین مردم ظاهر شود چون امام راحل بین مردم عزیز می باشد؛ پس در پی تحریف ایشان برآمدند، گفتند امام قدیس نبوده اشتباهاتی هم داشته و به دنبال اشتباهات امام و بزرگنمایی آنها بودند؛ البته امام و رهبری گاهی اشتباه دیگران را به گردن می گرفتند با این که در آن مسائل دیگران مشکل آفرین بودند.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به مبحث نفوذ بر مردم پرداخت و بیان کرد: مردمی که نگاهشان به دین و رهبری نگاه سالمی باشد این مردم تن به نفوذ نمی دهند، پس باید در نگاه مردم تغییر ایجاد کنند.


قناعت و خودکفایی جای دنیاطلبی را تنگ می کند

وی تغییر در سبک زندگی مردم را مهم ترین راه نفوذ عنوان و ابراز کرد: برخی از روی نادانی در نماز جمعه گفتند «بعد از جنگ اجازه بدهید مردم کمی راحت زندگی کنند، فراخي زندگی ما مثل زمان امام صادق (ع) است»؛ پس از جنگ مثل دوران جنگ نیست ولی وقتی به سمت دنیا تشویق می کنید عوارض و عواقبی دارد، این دنیا طلبی تبدیل به سبک خواهد شد که قناعت و خودکفایی جای آنها را تنگ می کند.


صفار هرندی با بیان این که وقتی عده‌ای مانور تجمل می دهند اشاعه سبک جدید زندگی می شود اظهار کرد: تغییر ذائقه سبب خودخواهی می شود و ممکن است فرد به خاطر راحت طلبی ازدواج نکند یا بچه دار نشود؛ تا جایی که دکتر سروش گفت «حق همجنس بازی جزء حقوق بشر است و نمی توان جلوی آن را گرفت.»


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که ذائقه مردم با القا و تحریک از بیرون تغییر می کند خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی سبب تغییر در نوع نگاه و برآورد می شود؛ تمنیات و درخواست ها زیاد شده پس برای حل مشکلات کشور دست به دامان دشمنان خدا شویم، چه اشکالی دارد.


وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی نظریه چپ نو را تبیین کرد: نظریه چپ نو این است که برای رسیدن به آزادی و دموکراسی می شود به امپریالیسم متوسل شد برعکس نگاه انقلابی که در گذشته داشتند چون محصول نیازهای جدید است.


وی با اشاره به این که تأمین نیازهای ما در قبال دادن امتیاز به طرف مقابل است به صراحت گفت: اوایل ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، از ایرانیان خارج کشور خواست که حالا که جنگ تمام شده شرایط مهیاست برای سرمایه گذاری در ایران؛ اصل ماجرای سرمایه گذاری خوب است ولی گاهی برای بازگشت شرط دارند.

 

صفار هرندی افزود: در روزنامه کیهان روزنامه سلطنت طلب خارج از کشور نوشتند برای سرمایه گذاری در ایران سه شرط بگذارید اول باید حکومت تعهد بدهد مالکیت خصوصی را مقدس می شمارد و آن را مصادره نمی کند، دوم رعایت حقوق بشر در ایران (نخستین محکومیت حقوق بشری ما از سوی آمریکا در سال ۱۳۵۸ این بود که ایران نسبت به بهائیان سخت گیری می کند و دومین محکومیت ایران، همجنس بازی در ایران قانونی نیست باید قانونی شود) و سوم حذف ولایت فقیه است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر سؤال بردن مبانی ولایت فقیه را نخستین کار آنان خواند و گفت: روزنامه همشهری (این روزنامه در حال حاضر با نظام موافق است) در گذشته با فرزند مؤسس حوزه علمیه قم در مورد ولایت فقیه مصاحبه کرد او در جواب گفت «در حکومت وکالت است نه ولایت، حتی رسول الله هم در تأسیس حکومت از جانب خدا مأموریتی نداشت که امتداد یابد بلکه مردم نه خدا مدینه از ایشان خواستند».


وی تأکید کرد: حرفی که دشمنان می خواستند بزنند از زبان این فرد گفته شد در روزنامه ای که با بیت المال مردم است، تشکیک در جایگاه ولایت فقیه شروع شد.

 

صفار هرندی در پایان تصریح کرد: نفوذ فرهنگی هیولای ناشناخته نیست همین چیزهاست که برخی زیر آب ارزش های مورد قبول مردم را حتی در کلاس درس می زنند و شاگردانش حق اعتراض ندارند؛ تحریکاتی وجود داشته و عامل بیرونی این کار را کرده که استاد دانشگاه، دانشجوی چادری را مورد تمسخر قرار می دهد./200/861/ب1

ارسال نظرات