۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۸۷۸۲
رضایی مطرح کرد؛

ضرورت معرفی اسوه های ایثار و مقاومت کشور به نسل جوان جامعه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت معرفی اسوه های ایثار و مقاومت کشور به نسل جوان جامعه تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ شهادت به نسل امروز جامعه منتقل شود.
محسن رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در این آیین تکریم و نکوداشت بانو مرضیه حدیدچی به عنوان یکی از اسوه های مقاومت و فرمانده سپاه همدان در دوران جنگ، بر ضرورت معرفی اسوه های ایثار و مقاومت کشور به نسل جوان و انتقال فرهنگ شهادت به نسل امروز تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با پیروزی بر دست نشانده های استکبار جهانی، عزت و سربلندی را بری ملت ایران به ارمغان آورد، به ویژگی اساسی هنر متعهد و انقلابی اشاره کرد و افزود: هنر متعهد باید در مسیر اشاعه فرهنگ مقاومت از اسوه های داخلی غافل نشود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نماد شخصیتی بانو دباغ در ابتدای زندگی‌اش در عشق به علم نمایان شد، افزود: وی مبارزات سیاسی خود را با کار فکری و آگاه سازی شروع کرد و توانست در این مسیر مؤثر بوده و کار های ارزشمندی را به انجام رساند.

 

وی با اشاره به اینکه مرضیه حدیدچی دباغ از جمله اشخاصی است که بیشترین شکنجه را در دوران رژیم ستمشاهی تحمل کرده است و برای پیروزی انقلاب اسلامی از جان هزینه کرده است، ابراز داشت: وی با تمام وجود در چارچوب ارزش های اسلامی حرکت می کرد و در مسیر اسلام گام می گذاشت.

 

رضایی با بیان اینکه نظام اسلامی و ارزش های دینی به برکت همین زنان تثبیت شده و استوار مانده است، گفت: این زنان الگوی مناسبی برای جوانان ما هستند، دختران جوان برای تداوم در مسیر ارزش ها از اسوه هایی مانند بانو دباغ الگو بگیرند.

 

وی با اشاره به القای تفکر از خودبیگانگی، خود کم بینی، از میان بردن اعتماد به نفس ملت و کوچک نمایاندن ارزش های ملی و دینی که از بیرون مرزها هدایت می شود تلاش دارد تا جامعه ایرانی را از درون تهی کند، افزود: بانو دباغ الگویی برای استواری بر ارزش ها و مقابله با تلاش دشمن است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت های مبارزاتی بانو دباغ در سوریه و لبنان، هنر بانو مرضیه دباغ را ادای حق خانواده در کنار مبارزات انقلاب دانست و بیان داشت: این بانوی مسلمان پس از پیروزی انقلاب هم با توجه به ناامنی های موجود در کشور، اسلحه به دوش می گیرد و به جنگ ضد انقلاب در کردستان می رود.

 

وی با اشاره به اینکه خانم دباغ برای مدتی فرماندهی سپاه همدان را به عهده داشت، خاطرنشان کرد: وی زینب گونه از ارزش های اسلامی دفاع و با وجود شکنجه دخترش توسط ساواک ایستادگی کرد و از هدف منحرف نشد، بانو دیاغ الگوی امروزی دختران و جوانان کشور است./854/202/ب2

ارسال نظرات