۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۷۶۵
مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

تحصیل بیش از یکهزار طلبه در مدارس علمیه آذربایجان غربی

مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و 31 طلبه در حوزه های علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی در سطح یک و دو هستند.
بازدید مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری امتحانات طلاب بازدید مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری امتحانات طلاب بازدید مدیرکل حوزه های علمیه آذربایجان غربی از برگزاری امتحانات طلاب

حجت الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند برگزاری امتحانات نیمسال دوم حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: امتحانات نیمسال دوم طلاب مدارس علمیه آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از چهارم خرداد ماه جاری آغاز شده است و تا 13 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.


وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 31 طلبه در حوزه های علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی در سطح یک و دو هستند.


مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی به افزایش طلاب حوزه های علمیه استان از مهرماه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: از یک هزار و 50 نفر شرکت کننده در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان، 350 نفر موفق به راهیابی به مرحله مصاحبه، تحقیق محلی و در نهایت حضور در دوره اختبار و تثبیت می شوند.

 

وی از برگزاری دوره اختبار و تثبیت برای طلاب جدید خبر داد و گفت: دوره اختبار و تثبیت به مدت یک ماه و به صورت همزمان شهریور ماه سال جاری در مدارس علمیه استان برگزار می شود.


حجت الاسلام محمدی گفت: طلاب شرکت کننده در دوره اختبار و تثبیت در یک دوره 20 روزه در کلاس های آموزشی شرکت می کنند و در یک دوره 10 روزه در کلاس های اخلاق در قالب طرح میثاق طلبگی حاضر خواهند شد.

 

وی گفت: از مهرماه امسال 300 نفر از کسانی که بتوانند در همه مراحل گزینش امتیازات لازم را کسب کنند، به عنوان طلبه پذیرش شده و مشغول تحصیل در حوزه های علمیه استان می شوند.


حجت الاسلام محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا درباره دوره تابستانی طلاب، گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طلاب با فاصله 10 روز از امتحانات در دوره تابستانی شرکت خواهند کرد.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: امسال دوره تابستانی طلاب حوزه های علمیه آذربایجان غربی با رویکرد پژوهشی برگزار خواهد شد.


 گفتنی است، آذربایجان غربی دارای 10 حوزه علمیه در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، سلماس، نقده، تکاب و شاهین دژ و همچنین دو مدرسه سفیران هدایت در شهرستان های خوی و شوط است./936/302/ب2

ارسال نظرات