۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۲۸۶۷۵
آیت الله سبحانی:

تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها در پیشرفت علم بسیار مؤثر است/ ضرورت اسلامی کردن علوم انسانی

حضرت آیت الله سبحانی تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را باعث پیشرفت علم توصیف کرد و گفت: جایی که جنسیت واحد باشد توجه به علم صد در صد است؛ تفکیک جنسیت خدمت به هر دو جنس است و اجرای این سیاست در دانشگاه‌ها نیاز به شجاعت از طرف مسؤولان دارد.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از نظر تاریخ وزارت‌ها وزارت علوم قدیمی‌ترین وزارت ایران است و این وزارت از زمان ناصری بوده است و کتاب‌های علمی زیر نظر این وزارتخانه نوشته می‌شده که سابقه بیش از 140 سال در ایران را دارد.

 

این مرجع تقلید افزود: دانشجویان اندکی که به اصول و فروع دین پایبند نیستند باید با روش‌های گوناگونی آن‌ها را به مبانی اسلام آشنا کرد تا این نقص در دانشگاه‌ها برطرف شود چرا که گاهی دانشجو با یک کلمه هم منقلب می‌شود.

 

حضرت آیت الله سبحانی اظهار داشت: یکی از اصول پیشرفت علم در دانشگاه‌ها تفکیک جنسیت است؛ تفکیک جنسیت در پیشرفت علم بسیار مؤثر است و جایی که جنسیت واحد باشد توجه به علم صد در صد است؛ تفکیک جنسیت خدمت به هر دو جنس است و اجرای این سیاست در دانشگاه‌ها نیاز به شجاعت از طرف مسؤولان دارد.

 

وی بر لزوم اسلامی بودن علوم انسانی دانشگاه‌ها تأکید کرد: علوم انسانی که در دانشگاه تدریس می‌شود باید صد در صد اسلامی باشد و مخلوط با فرهنگ غربی نشود؛ استادی که علوم انسانی تدریس می‌کند باید مؤمن به آن علوم باشد و روح این اساتید باید دینی و الهی باشد.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: در انتخاب استاد در رشته‌های علوم انسانی باید دقت بیشتری کرد؛ نباید مقید بود که حتماً استاد از حوزه و معمم باشد.

 

حضرت آیت الله سبحانی در پایان گفت: بومی‌سازی در دانشگاه‌ها خیلی مهم است چرا که هم هزینه کم می‌شود و هم فرهنگ واحد در آن منطقه حکومت می‌کند و باید برای حل این مسأله در گزینش دانشجویان دقت کرد./1325/پ202/ج1

ارسال نظرات