۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۸۵۰۳
فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش:

پیروی از ولایت و رهبری مهم‌ترین سلاح در آزادسازی خرمشهر بود

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروی از ولایت و رهبری مهم‌ترین و قدرتمندترین سلاح در پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی در عملیات آزادسازی خرمشهر بود.
امیر دریادار علی وفادار، فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امیر دریادار علی وفادار، فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز، سوم خرداد در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدای سوم خرداد خراسان شمالی و نثار گل که در گلزار مرکزی شهدای بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: حماسه سوم خرداد سند تاریخی افتخار و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه در جریان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، نیروی دریایی نیز همراه با سایر نیروها نقش مهمی داشت، خاطرنشان کرد: در این عملیات نیروی دریایی توانست در کنار سایر نیروهای مسلح راهبرد دشمن بعثی را با شکست روبرو کرده و این شهر خونین را از چنگال متجاوزان نجات دهد.

 

امیر وفادار با بیان اینکه فداکاری و انگیزه فراوان دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای در تحقق حماسه آزادی خرمشهر داشت، افزود: خرمشهر با فداکاری و مجاهدت نیروهای مختلف نظام جمهوری اسلامی از دست دشمن نجات یافته و آزاد شد.

 

وی با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در دفتر افتخارات دفاع مقدس و نظام اسلامی است، ادامه داد: با آزاد شدن خرمشهر دشمن بعثی به توان، اقتدار و اعتقاد نیروهای مسلح ایران پی برد.

 

امیر وفادار با بیان اینکه سوم خردادماه و حماسه آزادسازی خرمشهر سند تاریخی اقتدار و افتخار انقلاب و نظام اسلامی در برابر دشمنان است، اضافه کرد: با انجام عملیات بیت‌المقدس و تحقق حماسه آزادسازی خرمشهر، همه معادلات و محاسبات دشمن بعثی به هم ریخت و راه برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام گشوده شد.

 

وی با بیان اینکه مقابله و مقاومت مردم خرمشهر در برابر دشمنان بعثی مثال‌زدنی بود، افزود: مردم خرمشهر 34 روز در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستاده و با بذل جان و خون ایثارگری کردند به‌گونه‌ای که خرمشهر به خونین‌شهر تبدیل شد.

 

امیر دریادار وفادار با اشاره به اینکه سرانجام نیروهای مسلح و مردم قهرمان با اشاره رهبری بر دشمن بعثی تاخته و خرمشهر را از چنگال آن‌ها آزاد کردند، تصریح کرد: درواقع پیروی از ولایت و رهبری مهم‌ترین و قدرتمندترین سلاح در پیروزی رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی در عملیات آزادسازی خرمشهر بود.

 

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه باید قدردان این شهدا بوده و با علم و عمل خود راه آن‌ها را ادامه دهیم، اظهار کرد: تشکیل، تثبیت و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل خون شهدای بسیاری است ازاین‌رو همه وظیفه داریم با ادامه راه این شهدا، پاسدار خون آن‌ها باشیم.

 

گفتنی است، عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت‌ماه ۶۱ با هدف آزادسازی خرمشهر آغاز و با شهادت قریب به شش هزار رزمنده، در سوم خرداد منتهی به فتح این شهر شد.

 

در این عملیات بیش از 800 نفر از اهالی استان خراسان شمالی شامل بسیجی و ارتشی شرکت داشتند که از این تعداد 48 نفر شهید و حدود 300 نفر نیز جانباز شدند./202/9314/ب1

ارسال نظرات