۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۲۸۴۲۵
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

عملیات آزادسازی خرمشهر از افتخارات نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.
حجت الاسلام علی گروسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی گروسی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران عملیات بیت‌المقدس، سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی که ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق محسوب می‌شود.

 

وی افزود: عملیات بیت المقدس از 10 اردیبهشت ماه سال 61 آغاز شد و در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن الائمه و طریق القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید و آزادسازی خرمشهر که درپی مرحله چهارم انجام گرفت از مهم‌ترین نتایج این عملیات بود.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مهم‌ترین اهداف این عملیات، تصریح کرد: انهدام حداقل دو لشکر از نیروی‌های عراقی، بازپسگیری حدود 5 هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک ایران؛ از جمله شهرهای خرمشهر،  هویزه و  پادگانو خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیهو سوسنگرد از برد توپخانه عراق از جمله اهداف عملیات آزادسازی خرمشهر بوده است.

 

گروسی اضافه کرد: عملیات‌های مختلفی برای آزادسازی خرمشهر از سوی نیروهای جهادی انجام شده است که از جمله موارد آن می‌توان به جاده‌کشی 790 کیلومتر و ایجاد 575 خاکریز اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: احداث هفت پل از اقدامات دیگری بوده که از سوی نیروهای جهادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: مجموعه جهاد کشاورزی 19 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد دو شهید مربوط به عملیات بیت‌المقدس هستند.

 

گروسی یادآور شد: 53 جانباز در مجموعه جهاد کشاورزی استان قزوین داریم که 15 نفر از آن‌ها مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی است.

 

چاپ 45 کتاب دفاع مقدس تا پایان سال 95

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در ادامه این مراسم با اشاره به ایستادگی و مقاومت رزمندگان که به آزادسازی خرمشهر منجر شد، اظهار کرد: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است، روزی که رزمندگان اسلام با حماسه آفرینی و فرمانبرداری از امام(ره) و ایجاد وحدت بین نیروهای مردمی و نظامی توانستند پس از 575 روز اسارت، خرمشهر را آزاد کنند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: استان قزوین هم برای این ایام میزبان حداقل 200 برنامه شاخص است و امروز بعد از ظهر هم مراسم کلنگ زنی مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

طاهرخانی مطرح کرد: در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهدا از 10 جلد کتاب دفاع مقدس نیز رونمایی خواهد شد.

 

وی افزود: از سال 94 تا به امروز 15 کتاب از دفاع مقدس را به چاپ رسانده‌ایم و تا پایان 95 نیز 45 کتاب در مورد دفاع مقدس به چاپ می‌رسد که کار تدوین و پژوهش آن‌ها رو به پایان است./955/202/ب2

ارسال نظرات