۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۲۸۳۰۱
آیت‌الله خاتمی:

هدف دشمن از شبیخون فرهنگی، متزلزل کردن اعتقادات دینی است/ عصر غیبت کبرا زمان تعطیلی تکلیف نیست

امام جمعه موقت تهران  با اشاره به اینکه هدف دشمن از شبیخون و تهاجم فرهنگی، متزلزل کردن اعتقادات دینی است، گفت: در عصر غیبت حفظ دین بسیار سخت و دشوار خواهد بود به همین دلیل لازم و ضروری است انسان در صیانت از اعتقادات دینی دچار تردید و شبهه نشود.
آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه دوم خرداد در جشن میلاد نور که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امروز ما در سایه امام زنده‌ای هستیم که ما را می‌بیند ولی ما از دیدن آن نور پر فروز محروم هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه عصر غیبت کبری، عصر تعطیلی تکلیف نیست بلکه زمان تثبیت تکلیف است، بیان داشت: کسانی که قصد تحریف مهدویت را دارند عصر غیبت را عصر تعطیلی تکلیف بیان می‌کنند در حالی که این امر بر خلاف سخنان ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمودند امام زمان(عج) غیبتی طولانی خواهد داشت پس تقوا پیشه کنید و پای دینتان محکم و صبور استقامت کنید.

 

امام جمعه موقت تهران درباره امتحان الهی در عصر غیبت کبری، ابراز کرد: سخت ترین امتحانات الهی در عصر غیبت کبری محقق می‌شود پس لازم است انسان از دین تشریفاتی حذر کند تا مدیون امام عصر(عج) نشود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف دشمن را از شبیخون و تهاجم فرهنگی، متزلزل کردن اعتقادات دینی بیان کرد و گفت: در عصر غیبت حفظ دین بسیار سخت و دشوار خواهد بود به همین دلیل لازم و ضروری است انسان در صیانت از اعتقادات دینی‌اش دچار تردید و شبهه نشود.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز دشمنان در زمینه جنگ نرم اعتقادات جوانان ما را مورد هجمه قرار داده‌اند، تاکید کرد: آنان درصدد هستند تا بدین گونه اعتقادات جوانان را سست و متزلزل کنند به همین دلیل پاسداری از فرهنگ مهدوی از وظایف مهم و اولی همگان به شمار می‌رود.

 

وی افزود: والدین در زمینه پرورش اعتقاد دینی فرزندان بسیار مسؤولیت دارند زیرا اعتقادی که از ابتدای کودکی در ذهن و جان فرزندشان پرورش یافت تا پایان عمر به همان صورت در وجود آنان باقی خواهد ماند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید مقاومت و ایستادگی در پای علم دین، دشمن را فراری می‌دهد؛ نمونه بارز آن امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس که موجب فرار شاه و شکست صدام شدند.

 

آیت‌الله خاتمی در پایان اذعان داشت: امروز ما در جنگ نرم تمام عیار با دشمنان دین و مقدساتمان هستیم و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی ماموریت مبارزه با اخلاق، عفاف و حجاب را از سوی دشمن دارند تا مردم از نظر اعتقادی پوچ شوند و دین را از سیاست جدا سازند./201/813/ب1

ارسال نظرات