۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۲۹۴
آیت‌الله شبستری در آئین عمامه گذاری طلاب:

اسلام به برکت حوزه های علمیه از انحراف محفوظ مانده است

امام جمعه تبریز التزام به ولایت امام عصر را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: حوزه های علمیه پشتیبان حقیقی ولایت فقیه و ارزش های دینی هستند و قرآن و دین اسلام به برکت حوزه های علمیه از انحراف محفوظ مانده است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آئین عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه تبریز در تالار مصلای امام‌خمینی(ره) این شهر، با تأکید بر تبعیت از ولایت فقیه، ابراز داشت: تبعیت از ولایت فقیه در حقیقت تبعیت از امام عصر است.

 

وی با بیان اینکه به برکت ولایت فقیه دست استکبار از ایران اسلامی کوتاه شد، ابراز داشت: به برکت ولایت فقیه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، منشأ تمام برکات معنوی و مادی امروز از ولایت فقیه است، امروز باید شاکر این نعمت بزرگ و ارزشمند باشیم.

 

امام جمعه تبریز التزام به ولایت اما عصر را در گرو تبعیت از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه پشتیبان حقیقی ولایت فقیه و ارزش های دینی هستند، 14 قرن می باشد که قرآن و دین اسلام به برکت حوزه های علمیه از انحراف محفوظ مانده است.

 

وی با اشاره به هجمه گسترده غرب در حوزه فرهنگ، افزود: در برابر این تهاجم فرهنگی غرب، روحانیت انقلابی، متقی و عالم بیش از هر زمانی لازم و ضروری است، تحصیل علوم دینی یک واجب کفایی است به طوری که برخی از مناطق امروز از دسترسی به عالم دینی محرومند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به هدف دشمن در این نبرد فرهنگی، انحراف نسل جوان از مسیر ولایت، اسلام و معنویت را هدف این نبرد عنوان و تصریح کرد: وظیفه امروز ما مقابله با دشمن در نبرد فرهنگی است، نباید اجازه داد تا دشمن بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران پشتیبان ولایت فقیه هستند و حضور در صحنه های انقلابی از آن حکایت دارد، اذعان داشت: مردم بزرگ ایران به یقین فهمیده اند که ولایت فقیه همان تداوم ولایت، امام عصر و ولایت امیرمومنان(ع) می باشد، مردم دریافته اند که چنین ولایتی در کشور ما جاری است.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به وضعیت حوزه علمیه تبریز، از تحصیل  هزار و 300 طلبه برادر و 600 طلبه خواهر در این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه تبریز یکی از حوزه های علمیه برتر کشور است، امروز حوزه علمیه تبریز از نظر کیفی و کمی روز به روز در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

 

وی طلاب و روحانیان را سربازان حقیقی امام زمان دانست و ابراز داشت: روحانیان باید شریعت نبوی را احیا کنند، طلاب حوزه‌های علمیه باید با خلوص نیت و الگو گرفتن از ائمه اطهار (ع) در کسب علوم دینی کوشا باشند تا به نیازهای فکری، عقیدتی و دینی جامعه اسلامی پاسخ دهند./202/854/ب1

ارسال نظرات