بیعت با امام زمان جدای از بیعت با ولی فقیه نیست/ حمایت کنندگان از ملاقات سیاه شریک در جرم و گناه هستند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در اجتماع باشکوه عاشقان و دلدادگان امام زمان(عج) در شب نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران با تبریک میلاد سراسر نور و برکت حضرت امام مهدی(عج) از امام زمان(عج) به عنوان امید همه انبیا، حضرت خاتم الانبیا(ص)، اولیای الهی و همه مظلومان عالم یاد کرد و احیای شب نیمه شعبان را دارای فضیلت بسیار دانست.
آیت الله خاتمی در ادامه به تاریخچه مسجد مقدس جمکران اشاره و تصریح کرد: سند مسجد مقدس جمکران فقط روایت حسن بن مثله جمکرانی و آن رؤیا و تأویلش نیست که کسانی سند و دلالت آن را زیر سؤال ببرند؛ مهمتر از این مساله اهتمام علما و فقها به این مسجد مقدس است.
وی افزود: مرحوم حضرت آیتالله العظمی بروجردی که آیتی در فقاهت و دقت بود، می فرمود اگر میتوانستم پنج نمازم را در روز در جمکران بخوانم حتما این کار را انجام میدادم.
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود موضوع بحثش را به ابعاد بیعت با حضرت ولی عصر[عج) اختصاص داد و گفت: نخستین جنبه بیعت با امام زمان(عج) بیعت با نبی اکرم(ص) است و بیعت با ایشان نیز بیعت با خداوند متعال است.
وی یادآورشد: بیعت با امام زمان(عج) بیعت با دین، قرآن، معنویت و آوردن دین به متن زندگی است؛ امتحان دین داری امتحان سختی است، بویژ در شرایط عصر غیبت و حال حاضر.
آیت الله خاتمی بیان کرد: امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دست کسانی قرار گرفته که دین، اخلاق، عفت و پاکی را هدف قرار دادند؛ نه تنها در کشور ما بلکه در جای جای جهان تهاجم فرهنگی که بنیان آن از آمریکا است در حال صدور است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید باور کنیم در حال جنگ تمام عیار با دشمنان دین هستیم، ماموریت حکومت دینی گسترش دین و معنویت و ارزش های اخلاقی است. به مسؤولانی که میخواهند امام زمان(عج) مهر تاییدشان بزند به صراحت میگویم بیعت شما با ولیعصر(عج) این است که تمام همت خود را برای گسترش ارزشها و فرهنگ دینی در جامعه به کار بگیرید.
وی خاطرنشان کرد: حالا که به برکت خون شهدای والا مقام، حاکمیت دین در این کشور گسترده شده است، حاکمیت دین را به خانه، اداره و محل کار بیاورید.
آیت الله خاتمی دومین جلوه و بعد بیعت با حضرت ولی عصر(عج) را موضع داشتن در برابر باطل و انحراف عنوان و تصریح کرد: موضع نداشتن در برابر باطل، موضع داشتن با دشمنان دین است، بی طرفی در آنجا که حق و باطل روشن است و عدم جانبداری از حق ولو در حد بی طرفی باشد، به فرموده مولا علی(ع) علیه اهل بیت است.
آیت الله خاتمی یکی دیگر از ابعاد بیعت با صاحب الزمان(عج) را ایستادگی در برابر باطل و دفاع همه جانبه از حق ذکر و تصریح کرد: امروز مصداق بارز باطل و طاغوت اعظم، دولت جنایت کار و زیاده خواه آمریکا است، آیا می شود کسی خود را منتظر حضرت بداند و جانش مملو از نفرت از استکبار نباشد.
وی اضافه کرد: کیست که بتواند انکار کند دنیای استکبار برابر تمامیت اسلام ایستاده و تشیع و مکتب اهل بیت ایستاده است؟ دشمن می خواهد کاری کند که مردم دست از ارزش ها و دین خود بردارند، اما این امت عاشورایی و امام زمانی نخواهد گذاشت آمریکا در کشور امام زمان(عج) کمترین سلطه و نفوذ را پیدا کند.
آیت الله خاتمی نفرت از استکبار و ایادی آنها را مساله ای مهم دانست و به ماجراهای اخیر در کشور هم گریزی زد و گفت: بهائیت از روز تاسیس با رژیم صهیونیستی و دولت سیاه آمریکا عجین بوده اند و قدم به قدم از ابتدای پیروزی انقلاب دنیای استکبار حامی این فرقه ضاله بوده است.
عضو جامعه مدرسین به اظهار نظرهایی که در پی توجیه اقدام زشت و ناپسند ملاقات با بهایی ها بر آمده اند واکنش نشان داد و با انتقاد از این نوع اظهار نظرها، خاطرنشان کرد: این ادبیات که ملاقات صورت گرفته متاثر از حقوق بشر و امثال آن است، غلط است و کسانی که از این ملاقات سیاه حمایت میکنند شریک در گناه محسوب می شوند.
وی با تاکید بر این که باید در برابر باطل به هر شکلی ایستاد و الا بیعت با امام زمان(عج) نیست، گفت: امام وقتی در شرایطی که تنها پنج سال بیشتر نداشتند، در برابر عمویش جعفر کذاب ایستاد و او را کنار زد، دلدادگان امام زمان و بیعت کنندگان با ایشان تا آخرین نفس در برابر انحراف و باطل ایستاده اند.
سومین جلوه و بعد بیعت با حضرت ولی عصر(عج) از نگاه آیت الله خاتمی بیعت با ولی فقیه بود که وی در این باره گفت: ولی فقیه جانشین عام امام زمان است، بیعت با امام زمان(عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست.
وی اضافه کرد: البته بیعت با ولی فقیه تنها به شعار نیست؛ بلکه اطاعت، همراهی و اجرای فرهنگ ولایت است؛ ولی فقیه نفوذ را مطرح می کنند؛ هشت سال از فتنه فتنه گران می گذرد اما ولی فقیه از آن به عنوان زخم کهنه یاد میکنند؛ بیعت با ولی عصر(عج) بیعت با جانشین حضرت و تنها نگذاشتن حضرت است. /924/پ202/ج