۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۰۸۱
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از هنر در ترویج فرهنگ شهادت/ ولایت فقیه و شهدا ولی نعمتان امنیت کشور هستند

امام جمعه تبریز  با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود، گفت: سبک زندگی شهدا باید در قالب های متنوع هنری در جامعه برای همگان تبیین شود.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در همایش یاد پروانه های مهاجر در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: سبک زندگی شهدا باید در قالب های متنوع هنری در جامعه برای همگان تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه برخی از شهدا دفاع مقدس در سایه عبادت و اطاعت محض پروردگار به مقام اولیاء اللهی رسیده بودند و این مسائل برای نسل جوان بیان شود، ابراز داشت: همان گونه که در زمان دفاع مقدس افراد بسیار زیادی طالب حضور در جبهه بودند امروز نیز افراد بسیار زیادی طالب حضور در جبهه های مقاومت اسلامی در سوریه و عراق هستند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به محتوای غنی وصیت نامه های شهدا و مطالب ارزشمند آن ها، ادامه داد: وصیت نامه های شهدا باید در جامعه طرح و تبلغ شود و با گلچین مطالب ارزشمند آنها، در قالب های متنوع به سمع و نظر امت مسلمان ایران برسد تا جوانان این مرز و بوم با فرهنگ والای شهادت انس یابند.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در سایه اعتقاد به ولایت فقیه که همان ولایت رسول الله(ص) است در جبهه  های نبرد حق علیه باطل با شوقی بی نظیر شرکت می کردند و به شهادت می رسیدند، خاطرنشان کرد: همین فرهنگ ولایت مداری بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شد.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی غرب، نوک حملات فرهنگی دشمن را به سمت نسل جوان دانست و اظهار داشت: تکلیف ما امروز دفاع و نبرد در عرصه های فرهنگی و جنگ نرمی است که دشمن بر علیه اعتقادات ما روا داشته است، دشمن به دنبال انحراف جوانان از ولایت، اسلام و معنویت است.

 

وی با تأکید بر حضور همگانی ملت در مبارزه با دشمن استکباری، تأکید کرد: هرکسی چه از خواص و چه از مردم هر مقدار که در توان دارد باید وارد میدان نبرد گسترده با دشمن شده و از آرمان ها و اصول اسلام و انقلاب دفاع کند و نگذارند نقشه های شوم دشمن به نتیجه برسد و دین اسلام دچار ضعف شود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهای اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که با شعار، همایش، مصوبه و نوشتن ها حل نمی شود این مقوله اقتصاد مقاومتی است که باید محقق شود. اقتصاد مقاومتی تنها راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی در جامعه است که باید جدی گرفته شود.

 

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به نعمت ولایت فقیه، اقتدار و قدرت امروز کشور را در گرو ولایت فقیه  و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خواند و اذعان داشت: امنیت و آرامش کشور به برکت خون شهدا و ولایت فقیه است و ما نیز باید از این دو مهم صیانت و حفاظت کنیم./854/202/ب2

ارسال نظرات