۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۲۷۹۴۸
خطیب نماز جمعه بجنورد مطرح کرد؛

عدالت‌محوری از ملزومات انتظار ظهور است/ حفظ وحدت بین مردم و مسؤولان؛ نیاز امروز جامعه اسلامی

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه عدالت‌محوری یکی از ملزومات انتظار واقعی برای ظهور منجی موعود است، گفت: تا وقتی که مسؤولان ما سیاست‌محوری را جایگزین عدالت‌محوری می‌کنند؛ یعنی ما منتظر واقعی نیستیم.
حجت الاسلام ابوالفضلی- امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (عج)، اظهار کرد: منتظر واقعی مهدی موعود (عج) باید خود را از نظر روحی و جسمی برای ظهور حضرت آماده کند.

 

وی با بیان اینکه علی‌رغم تبلیغات و شعارهای فراوان، هنوز اوضاع و مقدمات انتظار ظهور در جامعه را به درستی فراهم نکرده‌ایم، افزود: وقتی هنوز برخی از بدیهیات و آموزه‌های اولیه دینی در جامعه به درستی اجرا نمی‌شوند این به معنای فراهم نبودن شرایط انتظار ظهور در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه اسلامی از اجرای امر به معروف و نهی از منکر خجالت می‌کشیم؛ یعنی شرایط و ملزومات انتظار منجی موعود را در جامعه مهیا نکرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ملزومات انتظار واقعی برای ظهور منجی موعود است، اضافه کرد: تا وقتی که مسؤولان در ادارات و دستگاه‌های ما سیاست‌محوری را جایگزین عدالت‌محوری می‌کنند؛ یعنی ما منتظر واقعی نیستیم.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی در ادامه با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان (عج) و منجی عالم بشریت تنها مختص به شیعه نیست، افزود: تقریباً در همه ادیان و فرهنگ‌ها باور به ظهور منجی موعود و آمدن یک عدالت‌گستر وجود دارد که روزی ظهور کرده و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

 

وی ادامه داد: حتی رییس فرقه ضاله بهاییت که امروز بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی از ناحیه پیروان این فرقه و وهابیت به وجود آمده است نیز در کتاب خود به ظهور حضرت مهدی موعود (عج) اشاره کرده که موضوع این نشان‌دهنده باورمندی عموم مردم دنیا به ظهور منجی عالم بشریت است.

 

تحمل سختی‌ها و شنیدن کنایه‌ها ذات انتظار واقعی است

نماینده بعثه رهبر معظم انقلاب در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: تحمل سختی‌ها و شنیدن کنایه‌ها و ریشخندها درواقع جزء ذات انتظار هستند و حضرت مهدی (عج) نیز منتظرانی می‌خواهند که چون کوه ثابت‌قدم بوده و هر جا احساس کنند ارزش‌های اسلامی به خطر افتاده، پیش‌قدم شوند.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی اظهار کرد: در گذشته علما، روحانیان، ایثارگران، رزمندگان و طلاب ثابت‌قدم بسیاری داشتیم که از یاران صدیق و راستین امام راحل بودند اما متأسفانه برخی از این افراد امروز برگشته‌اند و ساز مخالف می‌زنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با وجود این اکنون نظام و جامعه اسلامی ما بیش از همیشه به حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسؤولان و مردم نیازمند است ازاین‌رو همه باید از انجام رفتارهای تفرقه‌انگیز خودداری کنند.

 

دستگاه قضایی با فائزه هاشمی برخورد کند

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه با اشاره به دیدار اخیر فائزه هاشمی، دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فریبا کمال‌آبادی، عضو ارشد بهاییت ایران، با محکوم کردن این دیدار، اظهار کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که هراز چندگاهی از یکی از منسوبان به مسؤولان نظام عملی سر می‌زند که سبب تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شود.

 

وی با طرح این سؤال که اگر این عمل از یک فرد عادی انجام می‌شد هم قوه قضاییه همین برخورد را داشت؟ افزود: از دستگاه قضایی انتظار داریم به این مسأله ورود کرده و برخورد لازم را انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام ابوالفضلی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز حماسه فتح خرمشهر، گفت: تاکنون پیروزی‌های ما در صحنه‌های گوناگون درنتیجه گوش به فرمان ولایت و رهبری بودن به دست است.

 

وی تصریح کرد: از این پس نیز تا زمانی که ایمان خود را حفظ کرده و از رهبری و ولایت فقیه پیروی کنیم بدون شک در تمامی جبهه‌ها همانند گذشته پیروز میدان خواهیم بود./201/9314/ب1

ارسال نظرات