۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۴۲۷۱۹۲
آیت الله حیدری مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی

آیت الله حیدری با اشاره به این که شیعیان در پرداخت زکاتباید به امیرمؤمنان علی(ع) اقتدا کنند، گفت: ترویج فرهنگ زکات در جامعه اسلامی ضروری است.
آیت الله حیدری

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره این که زکات از واجبات دینی و حدیث «الزکاه قنطره الاسلام فمن اداها جاز القنطره» دال بر اهمیت آن است، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم هر جا از نماز ذکر شده بلافاصله زکات آمده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ»، ابراز داشت: این آیه در شأن امیرمؤمنان علی(ع) است که در حالت رکوع و در پاسخ به خواسته مستمندی انگشتر خود را زکات دادند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که قرآن کریم امامان معصوم(ع) را به برپاکنندگان نماز و اعطا دهندگان زکات توصیف کرده است، تصریح کرد: شیعیان و محبان امیرمؤمنان علی(ع) سیره ایشان را به صورت عملی در زندگی خود پیاده کنند.

 

آیت الله حیدری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از جمله این موارد اقامه نماز همراه زکات است که آن حضرت پس از برداشت محصول زکات آن را پرداخت می کردند و شیعیان نیز با پیروی از ایشان چنین اقدامی را انجام دهند.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش زکات و حضور تعدای از علمای دین، خطبا و مبلغان، گفت: این گونه همایش ها برای ترویج فرهنگ زکات در میان مسلمانان است./9456/302/ب2

ارسال نظرات