۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۴۲۶۳۰۷
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری:

جمهوری اسلامی پایگاه اصلی جبهه مقاومت است/ سربازان ولی فقیه نبودند چیزی از عراق باقی نمی ماند

مسؤول مؤسسه فرهنگی الرایه عراق با بیان این که در صدر جبهه باطل آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل قرار دارد، گفت: گرچه جمهوری اسلامی ایران ام القری بوده و پایتخت اسلام و پایگاه اصلی جبهه مقاومت به شمار می رود اما مبارزه و جنگ با باطل منحصر به ایران نیست.
حجت الاسلام سید هاشم الحیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید هاشم الحیدری مسؤول مؤسسه فرهنگی الرایه عراق در سلسله جلسات جبهة المقاومة والصحوة الاسلامیه که در مدرسه علمیه آیت الله بهجت شهر مقدس قم برگزار شد، گفت: جنگ امروز در کشورهای منطقه همانند سوریه، فلسطین و یمن جنگ بین دو یا چند کشور نیست ، بلکه جنگ بین دو جبهه مقاومت وجبهه استکبار است.


وی افزود: این تقابل منحصر درجنگ نظامی نیست بلکه درمیدان های فرهنگی، سیاسی، اعتقادی واقتصادی نیز وجود دارد، رهبر و سردمدار جبهه حق وجبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران بوده و حزب الله لبنان، حشد شعبی درعراق، مردم مظلوم بحرین، انصارالله یمن و مقاومت اسلامی فلسطین نیز از این دسته هستند که که ازآن ها به جبهه مقاوت تعبیر می شود.


مسؤول مؤسسه فرهنگی الرایه عراق با بیان این که در برابر جبهه حق، جبهه باطل و استکبار ظالم است، اظهار داشت: در صدر جبهه باطل آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل قرار دارد و عربستان، قطر، ترکیه، داعش و حزب بعث عراق نیز دنباله روی آن ها هستند.


وی ادامه داد: جنگ بین حق و باطل بسیار سخت و با شدت بوده و به تعبیر دبیر کل حزب الله لبنان سید حسین نصرالله مسأله وجود و عدم وجود است، سرنوشت تشیع و اسلام به این جنگ وابسته است و ما هیچ انتخاب و گزینه ای جزء پیروزی و نصر نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام الحیدری با بیان این که اگر در این جنگ شکست بخوریم چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند، ابراز داشت: همه درقبال این جنگ وظیفه داریم و باید مسؤولیت خود را شناخته و آن را به نحو احسن انجام دهیم .


وی عنوان کرد: گرچه جمهوری اسلامی ایران ام القری بوده و پایتخت اسلام و پایگاه اصلی جبهه مقاومت به شمار می رود اما این مبارزه وجنگ منحصر به ایران نیست؛ حزب الله لبنان، انصار الله یمن، حشد شعبی درعراق و مقاومت اسلامی فلسطین است تحت فرمان رهبر جهان اسلام مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای هستند.


مسؤول مؤسسه فرهنگی الرایه عراق خاطرنشان کرد: مطمئن باشید و یقین داشته باشید که پیروز این جنگ جبهه مقاومت بوده وخواهد بود؛ بقا و حضورفعال جمهوری اسلامی ایران وابسته به رهبری ولی فقیه و حمایت مردم همیشه درصحنه از ایشان است که این موضوع یکی از روشن ترین علامت پیروزی مقاومت است.


وی اضافه کرد: حضورحزب الله لبنان در منطقه و اثرگذاری آن در سوریه، یمن، فلسطین وعراق بالاترین عزت برای جبهه مقاومت است؛ وجود حشد شعبی و گروهای مقاومت وجهاد آنها درعراق نشانه دیگر این پیروزی است،  به طوری که اگر سربازان ولی فقیه، حاج قاسم سلیمانی، سپاه قدس و جوانان غیرتمند در عراق و مجاهدت آنان نبود و چیزی از سامرا و بسیاری از شهرها باقی نمی ماند.


حجت الاسلام الحیدری نشانه دیگر پیروزی مقاومت را  فتوای مرجعیت شیعه درعراق توسط حضرت آیت الله سیستانی دانست و گفت: اهمیت این فتوا زمانی مشخص می شود که بدانیم آخرین فتاوای جهادی در عراق به 100 سال پیش بازمی گردد، این فتوا باعث شد نجف و حوزه نجف متحول شده و ازحالت آموزشی صرف به یک حوزه جهادی، مقاوم و فعال تبدیل شود./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات