۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۲۵۹۸۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

پایه گذاری کرامت و غنا در جامعه نیازمند نگاه عادلانه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر به صورت قسط و عدلی عمل نکنیم، گداپروری کرده‌ایم و کارهایی که در حق فقرا انجام می‌دهیم نقش مُسَکِن را خواهند داشت اما اگر بر اساس قسط و عدل نگاه و عمل نماییم پایه‌های فقر را خشکانده و بنای کرامت و غنا را پایه‌گذاری کرده‌ایم.
عابدینی عابدینی عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار با مهندس پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: امام حسین(ع) اگر در مدینه هم می‌ماند به شهادت می‌رسید اما شهادت ایشان در مدینه، حماسه عظیم و اثرگذار کربلا را خلق نمی‌کرد.

 

وی در ادامه افزود: تقوا به معنای ترس نیست زیرا ترس انسان را از حقیقت تقوا دور می‌کند قدرت تشخیص، عقل و روشنایی از معانی تقوا هستند و خروجی تقوا می‌شود دانایی عقل و توانایی اراده و امام حسین (ع) هم در پی ترویج و تبیین همین معنا بوده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ارتباط عقل و اراده در تشخیص راه حق و باطل ابراز کرد: در کربلا جنگ اراده‌ها بود زیرا عقل‌ها توانایی تشخیص حق و باطل را نداشت اما این اراده بود که مانع از انتخاب مسیر حق حسینی ‌شد

 

همه انرژی، انگیزه و حرکت ما برای همراهی با امام خمینی‌ است

وی با بیان اینکه همه انرژی، انگیزه و حرکت ما برای همراهی با امام خمینی‌(ره) است تصریح کرد: همه انگیزه‌های امام خمینی(ره) برای خلق حرکت حماسی و انقلابی از چشمه اباعبدالله و حماسه حسینی بود و این نگاه بود که امام(ره) در پاسخ به شاه که گفته بود اگر دست از کارهایت بر نداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم گفته بود اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم ذوالفقار جدم را به‌دست می‌گیرم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: امروز عده‌ای می‌خواهند ریشه‌های دیگری را برای ما بسازند و اهداف آن‌ها در راستای اهداف شاه قرار دارد که می‌خواست با تغییر تاریخ هجری، هویت کربلایی ما را تغییر دهد.

 

ما نمی‌توانیم نگاه جزیره‌ای به دین داشته باشیم

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه نمی‌توانیم نگاه جزیره‌ای به دین داشته باشیم اظهار کرد: اگر قسمت‌هایی از دین را بپذیریم و بخشی دیگر را رد کنیم، در دنیا خاری و در آخرت عذاب الهی نصیبمان می‌شود.

 

وی مخاطب دین اسلام و رسول خاتم(ص) را همه مردم دنیا دانست و ابراز کرد: از آن جا که دیگر قرار نیست دین و رسول دیگری بیاید و این مهم نشان می‌دهد رسالت‌های ما هم جهانی است و اگر امروز شرایط کمک به محرومان کشورمان وجود دارد به آن معنا نیست که در قبال فقرای سایر کشورها رسالتی نداریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبری همان‌گونه که برای فقرا دلسوزی می‌کنند برای جهانی شدن اسلام هم اهمیت قائل می‌شوند و اینکه امام علی‌(ع) به فقیر که می‌رسید اشک می‌ریخت و در میدان جنگ با شجاعت مبارزه می‌کرد، جای تعجب ندارد زیرا هر دو از ابعاد اسلام هستند.

 

اگر قسط و عدلی عمل نکنیم، گداپروری کرده‌ایم

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: اگر به صورت قسط و عدلی عمل نکنیم، گداپروری کرده‌ایم و کارهایی که در حق فقرا انجام می‌دهیم نقش مُسَکِن را خواهند داشت اما اگر بر اساس قسط و عدل نگاه و عمل نماییم پایه‌های فقر را خشکانده و بنای کرامت و غنا را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

 

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم در ادامه با تبریک ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار گفت: ورود علما در تحقق اهداف دینی و انقلابی کمیته امداد نقش به‌ سزایی دارد

 

وی در ادامه افزود: کار امداد حاشیه نیست بلکه متن انقلاب و قرآن است و این مهم نباید کوچک دیده شود بلکه باید آن را بزرگ و با اهمیت ببینیم.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از اشکالات فعلی این حوزه دور شدن برخی از مسؤولان نظام از محرومان است ابراز کرد: برخی‌ها حس درستی از محرومان ندارند و وقتی برای آن‌ها نمی‌گذارند و این دوری، آن‌ها را دچار غفلت کرده است.

 

فتاح با بیان اینکه حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین عابدینی از کمیته امداد موجب تسریع در اجرای اهداف این سازمان شده، گفت: به روستاها رفتن و سر زدن به فقرا از سوی شما کار ارزشمندی است و از زحمات و حمایت‌های شما در راستای تحقق اهداف کمیته امداد امام تشکر می‌کنیم.

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: رهبری به جزئیات و زوایای مختلف کار کمیته امداد، فقرا و نیازمندان توجه ویژه دارند و با وجود دغدغه‌های کلانی که ایشان دارند هیچ‌گاه ذهنشان از این کار دور نشده است.

 

کار کمیته امداد فقط یک کار اداری نیست

فتاح با بیان این‌که کار کمیته امداد فقط یک کار اداری نیست، تصریح کرد: حضور علما برای فهم بیشتر مبانی دینی در راستای اهداف کمیته امداد مهم و تأثیرگذار است.

 

وی در پایان گفت: تلاش ما این است که خدمتی صادقانه را ارائه دهیم و برای تحقق این هدف نگاهمان باید انقلابی، ارزشی و دینی باشد از این رو با نگاه اداری آن‌گونه که باید نمی‌توان خدمت کرد./873/203/ب2

ارسال نظرات