۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۲۵۸۱۱
کارشناس مسائل مذهبی:

محبت اهل بیت باید همراه با اطاعت باشد

حجت الاسلام رضوانی با بیان این که محبت اهل بیت باید همراه با اطاعت باشد، گفت: دشمنان اهل بیت به خاطر این که روحشان با اهل بیت سنخیت ندارد از فیض و کمالات ائمه بی بهره اند و محبت ایشان در دلشان وارد نمی شود.
اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: یکی از مصادیق یاری امام زمان(ع) محبت و مودت و دلدادگی حضرت(ع) است.

 

وی ادامه داد: یک شیعه و محب باید دلداده حضرت مهدی(ع) باشد، اگر این گونه باشد مثل اصحاب سیدالشهدا(ع) می شود که آنچنان دلداده بودند که تیزی و برندگی نیزه و شمشیر را احساس نمی کردند، همانگونه که خدا به آتش دستور داد که بر حضرت ابراهیم سرد شود به نیزه ها و شمشیرها نیز دستور داده شد که رنجی بر اصحاب سیدالشهدا(ع) وارد نکنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: روزی ابن ملجم به نزد امیرمومنان(ع) آمد و سه بار به حضرت(ع) گفت دوستت دارم و حضرت (ع) فرمودند دروغ می گویی، روح منِ علی روح تو ابن ملجم را نمی شناسد.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: شخصی از امام رضا(ع) پرسید چقدر مرا دوست داری، حضرت پاسخ دادند هر موقع می خواهی بدانی جایگاه تو پیش ما چطور است ببین جایگاه ما پیش تو چگونه است، همان اندازه که ما امام را دوست داریم امام همان اندازه ما را دوست دارد و این انعکاس حالات محبوب و محب است.

 

وی اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: روح ها به دسته های مختلف تقسیم می شوند هر کدام از روح ها همدیگر رابشناسند باهم همراه و رفیق می شوند و اگر یکدیگر را نشناسند با هم همراه نمی شوند، در بهشت و جهنم هم همین گونه است و بهشتی و جهنمی هرگز نمی توانند کنار یکدیگر باشند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: دشمنان اهل بیت به خاطر این که روحشان با اهل بیت سنخیت ندارد از فیض و کمالات اهل بیت بی بهره اند و محبت آن ها در دلشان وارد نمی شود، کسی که محب اهل بیت است باید مطیع اوامر آن ها نیز باشد و دوست داشتن تنها کفایت نمی کند، محبت باید همراه با اطاعت باشد.

 

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: یاران سیدالشهدا(ع) با آن که می دانستند کشته می شوند ولی مطیع ولی امر خود بودند و تحت هیچ شرایطی حضرت را تنها نگذاشتند و به عنوان بهترین و با وفاترین یاران در طول تاریخ شناخته شدند./202/869/ب1

ارسال نظرات