۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۱۶۵
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

گروه های عراقی در برابر اختلاف افکنی های دشمن هوشیار باشند/ نرمی و غفلت در برابر ‌آمریکا خطایی بزرگ است

امام جمعه قم با اشاره به کینه توزی ها و پرونده سیاه آمریکا، نرمی و غفلت در برابر ‌آمریکا را خطایی بزرگ دانست و تأکید کرد که در برابر این کینه توزی ها هوشیاری و مقاومت لازم است.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برآمده از متن انقلاب، آزموده شده در کوران دفاع مقدس و ورزیده شده در جبهه مقاومت اسلامی است.

 

وی افزود: سپاه پاسداران در کنار دیگر قوای مسلح قدرتی با توان بالا، متکی بر سلاح معنوی و برخوردار از سلاح های پیشرفته دفاعی است، سپاه رشید در داخل و خارج از کشور در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلام و انقلاب استوار ایستاده است، امروز ملت قدر تلاش های سپاه را می داند؛ باید مقاوم ایستاد که با مقاومت می توان مستکبران را به شکست کشاند.

 

امام جمعه قم با اشاره به روز جانباز و ولادت حضرت عباس اظهار داشت: 500 هزار جانباز سندهای افتخار انقلاب اسلامی هستند، جانبازان سرمایه های کشور و انقلاب به شمار می روند؛ ملت باید قدر این پیشگامان انقلاب را بدانند.

 

وی روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را یادآور شد و ادامه داد: خدمات متنوع هلال در عرصه های گوناگون و حضور آن ها در کنار مردم برای گره گشایی و حل مشکلات در زمان های اضطراری در خور تحسین است که از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط منطقه و جهانی ابراز داشت: متأسفانه همچنان شاهد کینه توزی های دشمنان اسلام و در رأس آن آمریکا هستیم، در برابر این کینه توزی ها هوشیاری و مقاومت لازم است؛  آمریکا نه تنها قدمی به عقب برنداشته بلکه برمواضع کینه توزانه خود پافشاری دارد.

 

وی عنوان کرد: دزدی 2 میلیارد دلاری از ذخایر ملت ایران زشت ترین کاری بود که آمریکا به آن دست زد، تعرض به سلاح های دفاعی و موشکی ملت از دیگر کارهای آمریکایی ها است؛ ما ملتی در کوران نا امنی ها هستیم مگر می توانیم که امنیت خود را با سلاح های دفاعی تضمین نکنیم، ما سلاح های کشتار جمعه را بر اساس مبانی دینی کنار گذاشتیم اما از سلاح های دفاعی قطعا صیانت خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: اخیرا آمریکا نسبت به رزمایش های ایران در خلیج فارس سخن گفته است که رهبر رشید انقلاب را به موضع قاطع و انقلابی واداشت، آمریکا کورخوانده است و باید بداند این رزمایش ها در خلیج فارس محصور نخواهد بود؛ ما در همه آب های آزاد به اندازه خود سهم داریم، در خلیج فارس حق بی بدیل داریم که کسی حق تعرض ندارد.

 

وی با اشاره به پرونده سیاه آمریکا اضافه کرد: عدم تعهد به رفع تحریم ها و کارشکنی ها، دفاع مستمر از آل سعودی که در نقاط گوناگون خون می ریزد، دفاع از تروریسم بین المللی در سوریه و غزه و فتنه انگیزی ها در عراق بخشی از پرونده سیاه و تاریک آمریکا است، گروه های عراقی بدانند اختلافاتی که بین آن ها ایجاد شده به سرویس های جاسوسی آمریکا و اسرائیل باز می گردد که نباید فریب بخورند بلکه با فرمان مرجعیت و آگاهی باید کار خود را دنبال کنند.

 

امام جمعه قم با طرح این سؤال که آیا می توان در برابر چنین دشمنی غفلت کرد و نرم بود، گفت: غفلت در برابر این دشمن خطاست، باید بر عنصر مقاومت و هوشیاری خود بیفزاییم، باید توطئه ها را شناخت و مقاومت کرد؛ دشمن بداند با این رهبر بزرگ و ملت آگاه در رسیدن به اهداف موفق نخواهد شد، راه ما  پیروی از ولایت رهبری گفتمان مقاومت و بنیان نهادن اقتصاد مقاومتی است. 

 

وی با اشاره به کارشکنی های آل سعود در مسأله حج افزود: ملت ایران حج را وظیفه شرعی و الهی خود می داند و قرار بر شرکت در حج است اما اگر انجام نشد دنیا بداند که خادمان دروغین خانه خدا ملت بزرگی مثل ایران را از حج محروم کردند، تبعات این گناه زشت به خود آن ها باز می گردد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات