۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۲۴۸۵۲
با شرکت مسؤولان فرهنگی و پژوهشی مدارس علمیه؛

نخستین کارگاه آموزش اصول نشریه‌نویسی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

نخستین کارگاه آموزش اصول نشریه‌نویسی مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی با شرکت مسؤولان فرهنگی و پژوهشی و اساتید مدارس علمیه در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد.
کارگاه آموزش اصول نشریه نویسی کارگاه آموزش اصول نشریه نویسی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری نخستین كارگاه آموزش اصول نشريه نويسي مدارس علميه خواهران استان خبر داد و افزود: این دوره آموزشی با تدریس حجت‌الاسلام هاشمي برزگري، مديرمسؤول روزنامه شهرآرا و سردبير نشريه حجره برگزار شد.

 

وی با اشاره به شرکت مسؤولان پژوهش و فرهنگي و اساتيد پژوهشگر مدارس علمیه خراسان شمالی در این کارگاه، اظهار کرد: دوره مزبور به منظور ارتقای سطح مهارت مسؤولان پژوهشی و فرهنگی و اساتید حوزه در زمينه تهيه نشريات فرهنگي آموزشي به مدت يك روز در مدرسه علميه الزهرا (س) شيروان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: هدف اصلي از برگزاري اين كارگاه جامه عمل پوشاندن به ویژگی‌ها و الزامات سند چشم‌انداز حوزه علميه خراسان در عرصه پژوهش و تحقيق و ارائه مباني اسلام به جامعه از طريق تهيه و تدوين نشريات بود.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: ارتقاء دانش و مهارت اساتيد و طلاب درزمینهٔ رسانه‌های مجازي و مكتوب و نحوه اطلاع‌رسانی برنامه‌های اصلي مدارس علميه از اهداف ديگر برگزاری اين كارگاه محسوب می‌شدند.

 

به گفته وی در کارگاه آموزش اصول نشریه‌نویسی مسائلی چون اصول و مراحل تدوين نشريه، تكنيك‌هاي مصاحبه، شيوه‌هاي تهيه گزارش، صفحه‌آرایی نشریه، تهیه و تنظیم مقالات، تهيه و تنظيم خبر، ارزش‌هاي يك خبر در جامعه و غیره از سوی مدرس دوره آموزش داده شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه از برگزاری کارگاه مهارت‌های پژوهش اساتید مدارس علمیه خواهران استان نیز خبر داد و گفت: كارگاه مهارت‌های پژوهش اساتيد مدارس علميه استان به مدت يك روز در مدرسه علميه الزهرا (س) بجنورد برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این کارگاه به منظور افزایش مهارت‌های پژوهشی اساتید مدارس علمیه با حضور دكتر قاسمي از اساتید پژوهشي مشهد برگزار شد، افزود: در کارگاه مزبور مواردی چون ضرورت تحقیق و پژوهش به عنوان پیش‌نیاز تولید علم، اهمیت این موضوع از دیدگاه اسلامی، ضرورت ورود اساتيد به عرصه تحقیق و پژوهش و نگارش مقاله پرداخته شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی ملاك‌هاي انتخاب موضوع، جمع‌آوري منابع مرتبط، چگونگي فيش‌برداري الكترونيكي از منابع، معرفي نرم‌افزارهای اسلامي و تشریح ساختار یک مقاله علمی را از دیگر بخش‌های کارگاه مهارت‌های پژوهش در حوزه علمیه خراسان شمالی برشمرد.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: افزون بر این هفته گذشته نیز دوره كارگاهي تربيت سياسي اجتماعي وحياني با هدف ارتقاء دانش، بينش و آگاهی‌های سياسي اساتيد و طلاب حوزه در مباحث سياست و استفاده از آن‌ها به عنوان هادي سياسي در مدارس، با حضور حدود 100 نفر از طلاب، اساتید و مسؤولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان خراسان شمالی در محل مدرسه علمیه حضرت فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و امسال در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./302/9314/ب1

ارسال نظرات