۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۷۵۱
با حضور گسترده اقشار مختلف مردم؛

چهل و چهارمین سالگرد آیت الله کوهستانی برگزار شد

چهل و چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، آیت الله محمد کوهستانی امروز با حضور گسترده علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آیت الله کوهستانی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، چهل و چهارمین سالگرد ارتحال عالم ربانی، آیت الله محمد کوهستانی عصر امروز با حضور گسترده علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، حضور آیت الله نظری، آیت الله فاضل، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مسؤولان و مدیران حوزه های علمیه و علما و روحانیان برجسته استان مازندران بیانگر اهتمام به بزرگداشت این عالم ربانی بوده است.

 

حجت الاسلام محمدعلی الیاسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر از این عالم ربانی بعنوان عالمی مردم دار و ساده زیست نام برد که سراسر زندگی ایشان زهد و بندگی خدا بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: حضور در این مراسم پاسداشت علمای دین و قرار گرفتن در مسیر دین و اسلام است که باید استمرار یابد.

 

حجت الاسلام الیاسی افزود: جوانان ما‌ باید از زندگی این عالم بزرگوار ساده زیستی، تقوا، اخلاص و همه صفات پسندیده ایشان را در دستور کار خود قرار دهند تا سعادت مندی دنیا و آخرت نصیب حالمان شود. 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتشش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

 

آیت‌الله محمد کوهستانی پس از تحصیل در ایران به قصد ادامه کسب فیض، به نجف اشرف سفر کرده و در آنجا نزد بزرگانی چون آیت‌الله شیخ محمدحسین نائینی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی و آیت‌الله ضیاء‌الدین عراقی به تحصیل و کسب فیض مشغول بودند و مهم ترین مسأله برای ایشان براساس وصف علما و روحانیت خدامحوری در زندگی و دل بریدگی از دنیا بود.

 

حضرت آیت‌اللّه کوهستانی در سایه حمایت‌های پدری پارسا و وارسته، حضرت آیت‌ الله حاج شیخ محمدمهدی کوهستانی و دامان پر مهر مادری با ایمان، پاکدامن، خردمند و با کفایت رشد یافت و در هشت سالگی از نعمت وجود پدر محروم شد.

 

وی در زمان پهلوی اول به تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش کوهستان مبادرت ورزید و آیت‌الله شیخ ابوالحسن ایازی، آیت‌الله شیخ عبدالله نظری، آیت‌الله شیخ حسین محمدی لائینی، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم رحمانی خلیلی مازندرانی و آیت الله سیدتقی حسینی نصیری، و شهید هاشمی نژاد و بسیاری از بزرگان از شاگردان برجسته آیت الله کوهستانی به شمار می‌روند./202/1317/ب1

ارسال نظرات