۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۳۸۸۶
معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی:

طلبه تراز انقلاب اسلامی باید یاری گر ولی امر مسلمین باشد

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید یاری گر ولی امر مسلمین باشد و بر این مهم باور داشته باشد که آنچه خداوند وعده کرده است محقق خواهد شد.
حجت الاسلام محمد امین حقدادی  معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی 

حجت الاسلام محمدامین حقدادی، معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی در گفت وگو با خبرنگار رسا در استان مرکزی، افزود: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید یاری گر ولی امر مسلمین باشد و بر این مهم باور داشته باشد که آنچه خداوند وعده کرده است محقق خواهد شد.

 

انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تفکر حکومتی اسلام است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از تفکر حکومتی اسلام است، ابراز کرد: چون دیگران در سایر ملل و ادیان بر این باورند که دین برای بشر در حیطه فردی است، دین را از عرصه های مختلف زندگی بشر جدا می کنند در حالی که اسلام برخلاف آنها تنها دین فردی نیست، یعنی به معنای سکولاریسم نیست.

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سایر ادیان دین را فردی می دانند، اما اسلام مهم ترین اصل دین که همان توحید است را در زندگی فردی، اجتماعی و جهانی دخیل می داند؛ یعنی فرد هم خود، هم جامعه و هم جهان اطرافش در گرو حاکمیت خدا بر هر سه آنها است و این تفکر پیش زمینه و مقدمه شکل گیری انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام حقدادی گفت: طلبه تراز انقلاب یعنی طلبه ای که باور به این تفکر انقلابی داشته باشد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری «تفکر انقلابی یعنی باور به سنت های الهی و به اینکه جریان عالم به سمت حاکمیت حق پیش می رود».

 

این استاد حوزه بیان داشت: طلبه تراز انقلاب اول باید به این نکته باور داشته باشد که خداوند اگر اراده کند که اراده کرده است این اراده اش را جوری محقق می کند که هیچ زر و زور و قدرتی نتواند جلویش را بگیرد.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی با اشاره به زندگی حضرت موسی (ع) و بزرگ شدن ایشان نزد فرعون گفت: چون خداوند اراده کرده بود حضرت موسی (ع) زنده بماند پس نزد فرعون نیز زنده ماند و به پیامبری مبعوث شد.

 

حجت الاسلام حقدادی افزود: پس طلبه تراز انقلاب در مرحله اول باید باور به این مهم داشته باشد و بعد از مرحله باور، مرحله انگیزه و عمل است.

 

وی بهترین مثال برای باور، انگیزه و عمل از شاخصه های طلبه تراز انقلاب را حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری چون باور داشتند که در این مسیر خداوند پشتیبانشان است در راه شکل گیری انقلاب اسلامی قدم برداشتند.

 

 این کارشناس مذهبی ادامه داد: البته شاخصه های دیگری نیز طلبه تراز انقلاب دارد و اینها که ذکر شد فقط کلیت است.

 

طلاب از نظر شاخصه های علمی، تحصیلی، تهذیبی و ورزشی الگو باشند

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری انقلابی بودن و در واقع تفکری که در حوزه های علمیه از صدر اسلام تاکنون برای شکل گیری و زمینه سازی انقلاب اسلامی تأثیرگذار بود همین تفکر انقلابی بودن است.

 

وی ابراز کرد: امام خامنه ای می فرمایند: «مرزبندی ما در نظام جمهوری اسلامی مرز بین انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن است و هر کسی که این تفکر انقلابی را دارد فردی انقلابی است و در غیر این صورت یک دیپلمات است».

 

حجت الاسلام حقدادی تصریح کرد: طلبه ها باید از نظر شاخصه های علمی، تحصیلی، تهذیبی، ورزشی و اخلاقی و رفتاری نیز الگو باشند.

 

معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه استان مرکزی یادآور شد: حضرت علی(ع) می فرمایند: من را در چهار چیز تقوا، اجتهاد، عفت و پاکدامنی و محکم ایستادن از آنچه حق است می توانید یاری کنید که این چهار شاخصه را نیز باید طلبه تراز انقلاب داشته باشد تا بتواند به ولی امر مسلمین کمک کند./842/302/ب2

ارسال نظرات