۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۳۶۱۱
آیت الله نوری همدانی:

اخذ دیرکرد مصداق بارز ربا است/ توصیه‌ها برای حذف دیرکرد بی اثر بوده است

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از اخذ دیرکرد از سوی بانک ها گفت: بارها این مسأله را به بانک‌ها تذکر داده‌ایم که گرفتن دیرکرد حرام و ربا است و حتی این مطلب را به آقای سیف رییس بانک مرکزی گفته‌ام اما تا امروز اثری نداشته است.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اصغر نور الله زاده مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره این صندوق پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع دیدار و گفت و گو کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسأله اقتصاد از امور کلیدی و بسیار مهم در اسلام است، اظهار داشت: اسلام در نخستین گام به دنبال فقر زدایی است که همواره یکی از مشکلات مهم جوامع بشری همین بوده است و مسؤولان وظیفه دارند فقر را از میان بردارند تا همه انسان‌ها از زندگی نسبتاً مرفهی برخوردار باشند.

 

وی با بیان این که یکی از راه‌های فقر زدایی اشتغال‌زایی است، خاطرنشان کرد: در اسلام دستور داده شده است که هر که قدرت کار دارد باید برایش کار ایجاد کرد و کسی که قدرت کار ندارد باید کنترل شود تا به دنبال گدایی و تکدی نرود؛ حل مشکل گرانی و معیشت مردم از جمله مسؤولیت‌های سنگینی است که باید به نحو احسن انجام شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از اخذ دیرکرد توسط بانک‌ها گفت: بارها این مسأله را به بانک‌ها تذکر داده‌ایم که گرفتن دیرکرد حرام و ربا است و حتی این مطلب را به آقای سیف رییس بانک مرکزی گفته‌ام اما تا امروز اثری نداشته است؛ ربا مخرب است همچنان که حضرت علی (ع) فرمود هلاکت اقتصادی هر ملتی با ربا صورت می‌گیرد و در دنیای امروز مصداق بارز ربا اخذ دیرکرد است.

 

وی در پایان عنوان کرد: بنا بر روایات مردم همواره به سه چیز محتاج هستند، نخست امنیت است که به شکر خدا در کشور ما وجود دارد؛ دوم عدالت است که نباید در جامعه اسلامی ظلمی صورت گیرد، اما نکته سوم که از دو نکته قبل مهم‌تر است فراوانی نعمت و حل مشکلات اقتصادی است و ان‌شاء الله باید یک روز شاهد حل تمام مشکلات اقتصادی در کشور باشیم./1330/پ202/ج1

ارسال نظرات