۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۴۲۳۳۲۸
امام جمعه تسوج:

مردم با انتخاب صحیح در انتخابات از تکرار مجلس ششم جلوگیری کنند

حجت الاسلام بجانی با اشاره به خاطره تلخ مجلس ششم و سیاسی کاری این مجلس، گفت: مردم نباید بگذارند مجلسی مانند مجلس ششم شکل بگیرد.
حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج

حجت الاسلام بجانی، امام جمعه تسوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جنبه حق الناس انتخابات و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد حق الناس، اظهار داشت: حفظ آراء مردم در پای صندوق های رأی حق الناس است.

 

وی قبولی نتیجه انتخابات را حق الناس دانست و ادامه داد: پذیرش نتیجه انتخابات حق الناس است، اما در سال ۸۸ به قانون تأسی نشد و نتیجه از سوی برخی کاندیدا ها پذیرفته نشد، با حربه زشت تقلب می خواستند حق مردم را ضایع کنند.

 

حجت الاسلام بجانی افزود: قرار گرفتن افراد در لیست های انتخاباتی نیز حق الناس است، باید جریانات سیاسی کسانی را در لیست های انتخاباتی خود قرار دهند که لایق باشند و نسبت به انقلاب و ارزش های آن پایبند باشند.

 

وی ادامه داد: در انتخابات باید دقت شود، امام راحل در وصیت نامه الهی سیاسی خود می فرمایند، اگر در انتخابات مسامحه شود و افرادی بدون مصالح و موازین شرعی انتخاب شوند چه بسا خساراتی به کشور و اسلام وارد می شود که جبران پذیر نباشد در اینصورت همه مسؤول خواهند بود.

 

امام جمعه تسوج با بیان ویژگی های نماینده اصلح، ابراز داشت: نماینده باید باایمان، خدمتگذار، صادق، امانتدار، ساده زیست باشد، وامدار قدرت و ثروت نباشد، خود را سپر بلای مشکلات قرار دهد، کشور را به دشمن نفروشد، درومصالح کشور دچار رودربایستی نشود، از لحاظ شخصی واخلاقی الگو باشد، قاطع باشد، عزت نفس داشته باشد و ظلم ستیز باشد.

 

وی افزود: نماینده خوب، مجلس خوب می سازد و مجلس خوب، قوانینی تدوین می کند که نفع آن به کل نظام و کشور برگردد، مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر مجلس مرعوب غرب و آمریکا باشد، دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد کشور را بدبخت می کند.

 

حجت الاسلام بجانی با اشاره به تجربه مجلش ششم به عنوان یک مجلس که خیانت آن برای کشور مشهود شد، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس ششم تازه نماینده شده بودند و می توانستند به نفع کشور عمل کنند اما در اثر سیاسی بازی وقت مجلس را درگیر جنجال های سیاسی و دعوا بین گروه ها و احزاب کردند به گونه ای که تنها دو درصد نطق‌ های پیش از دستور در مورد وضعیت معیشت و رفاه مردم بود.

 

وی  تصریح کرد: در واقع مجلس ششمی ها به هر چیزی فکر می کردند به جز مصالح نظام و اغراضی را دنبال می کردند که در یک سری ساختار شکنی ها که عمده آن تضعیف و تخریب جایگاه ولایت فقیه و اختیارات آن خلاصه می شود.

 

حجت الاسلام بجانی خاطرنشان کرد: در واقع این نمایندگان تنها عروسک و افراد مغرض سیاسی هم عروسک گردان بودند، نمایندگان مجلس ششم به خاطر فرمانبرداری از چهره های مغرض سیاسی هر حرف و نطقی را به راحتی امضا می کردند.

 

وی ادامه داد: کار نمایندگان مجلس ششم ساختارشکنی در کشور بود و حتی در این زمینه به جایگاه رهبری هم رحم نکردند و می خواستند اختیارات رهبری را کاهش داده و قدرت رییس جمهور را زیاد کنند، آنهایی که با تحصن در مجلس نقطه ننگی در تاریخ حزب خود بنا نهادند و همانها الان یا به ضد انقلاب در خارج کشور پیوسته اند یا دنبال نفوذ دوباره در ارکان نظام هستند.

 

امام جمعه تسوج ابراز داشت: در این دوره بسیاری از رفوزه های مجلس ششم به میدان آمده اند و این نشانه امیدواری در آنها بوده و هست، انتظار می رود مردم در دور دوم نیز نسبت به انتخاب خود مراقب باشند. تمام تلاش دشمن این است که مجلس ششم را تکرار کند و مجلسی مانند مجلس ششم را بر سر کار بیاورد که جهت‌گیری‌های آن در خدمت ضد انقلاب بود./854/302/ب2

ارسال نظرات