۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۳۲۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

حوزه های علمیه در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که حوزه های علمیه باید در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند، گفت: حوزه های علمیه دارای موضع باشند و روحیه عدالت پروری و اجرای اسلام را در تمام جامعه بوجود بیاورند.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی 

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و گو با خبرنگار  خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که حوزه های علمیه باید در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند، گفت: حوزه های علمیه دارای موضع باشند و روحیه عدالت پروری و اجرای اسلام را در تمام جامعه بوجود بیاورند.

 

ویژگی های حوزه تراز انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به ویژگی های حوزه تراز انقلاب ابراز کرد: در شرایط فعلی باید ویژگی های خاصی را در نظر بگیریم تا حوزه تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد که اولین گام آن شناخت جایگاه یعنی حوزه علمیه است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: برای تحقق این امر باید به طورعام حوزه از شرایط جهانی، منطقه ای و نظام اسلامی درک جامع و کاملی داشته باشد، بدین منظور که موقعیت و نیازمندی های جهان اسلام و غیر اسلام و منطقه را بشناسد و براساس نیازمندی های علمی تحقیقی حوزه را بروز کند.

 

پرورش نیروهای ارزشی علمی حوزه براساس نیازمندی ها جامعه

حجت الاسلام قربانپور اظهار داشت: اگر بشود متون علمی حوزه بر اساس نیازمندی ها رشد داده شود؛ چون انقلاب اسلامی در دوره فعلی به عنوان یک مدل جدید طرح حاکمیت دارد می تواند طراحی متون، پرورش نیروهای ارزشی علمی حوزه را براساس نیازمندی ها جامعه داشته باشد، پس اولین توجه باید توجه به مباحث اندرونی علمی با توجه به نیازمندی های مخاطب در شرایط فعلی برای ایجاد حوزه تراز انقلاب باشد.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری در خطاب به حوزه، اصل انقلابی بودن است، گفت: این اصل یعنی رویه مقابله با سلطه استکبار عالم و کسانی که با مبانی اسلامی در تقابل هستند و در واقع اصل انقلابی بودن حوزه به تعبیری سکولار نبودن و حضور میدانی داشتن و حرکت در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

 

پرورش طلاب با روحیه انقلابی

 وی افزود: پرورش طلاب با روحیه انقلابی و تشریح کردن مبانی با همین روحیه از سوی اساتید برای طلاب و توجیه آنها برای مقابله با کفر و دفاع از حقیقت اسلام جزئی از روحیه انقلابی داشتن در حوزه های علمیه است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: نظام اسلامی یعنی توجه به اینکه در دنیای فعلی، نظام جمهوری اسلامی دارای نظام حاکمیتی است و در واقع مبانی اعتقادی وجود دارد اما حاکمیت عملی و ابزار برای اجرا در اختیار نیست؛ از این رو الان که نظام اسلامی داریم باید مبانی های آن را در همه جا پیاده کنیم تا سرعت کار بهتر شود.

 

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه امروز باید در حاکمیت اسلامی نقش مدیریت مکتبی را ایفا کنیم تا نتایج آن در اخلاق و حوزه های مختلف ظهور و بروز نماید، اظهار داشت: باید مبانی اسلامی با آنچه در متون وجود دارد تطبیق یابد و براساس مبانی مکتبی و تمام نیازمندی ها بروز شود.

 

وی افزود: پس وقتی اینگونه است حاکمیت وجود دارد فقط باید متون و شرایط اجرایی به طوری عمل گردد که همه چیز اسلامی شود و همه حوزه های علمیه در سراسر کشور باید همین دیدگاه را داشته باشند.

 

ضرورت پرورش نیروهای متخصص از سوی حوزه های علمیه

این کارشناس مذهبی گفت: این نیروها و طلاب باید بتوانند پاسخگوی شبهات و نیازهای اعتقادی جامعه باشند و طوری در حوزه های علمیه پرورش یابند که در مقام قاضی و طلبه موفق باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: با این وضعیت حتما حوزه های علمیه باید برای بخش های مختلف اجرایی نیروهای متخصص پرورش دهند و روی مبانی تفسیری و تحلیلی آیات قرآن کریم کار کنند.

 

حجت الاسلام قربانپور در ادامه تصریح کرد: اسلام باید جوابگوی نیازهای ساختاری و شکل حاکمیتی باشد گر چه حوزه ها باید مستقل باشند اما باید دیدگاه حاکمیتی رشد کند و امروز هیچ نفری نمی تواند بگوید به من ربطی ندارد که چه می شود بلکه امروز باید در مساجد، مدارس، اداره ها و تمام مکان ها دین وجود داشته باشد./842/302/ب2

ارسال نظرات