۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۲۲۹۷۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه تقویت شود

حجت الاسلام انتظاری با بیان اینکه اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه باید تقویت شود، گفت: یکی از مهمترین کارهای فرهنگی حفظ ارزش‌های انقلاب در حوزه است و مرکز مدیریت استان همکاری‌های لازم را برای اجرای این امر مهم انجام خواهد داد.
حجت الاسلام انتظاری، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک مراکز خدمات و مدیریت حوزه‌های علمیه استان با حضور معاون فرهنگی اداره اوقاف استان، با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار داشت: تعاملات و هماهنگی می تواند در رفع مشکلات طلاب کار ساز باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای طلاب و به ویژه خانواده‌های آنان، گفت: یکی از مهمترین کارهای فرهنگی حفظ ارزش‌های انقلاب در حوزه است و مرکز مدیریت استان همکاری‌های لازم را برای اجرای این امر مهم انجام خواهد داد.

 

مدیر حوزه های علمیه استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تداوم اندیشه انقلابی در حوزه های علمیه، ابراز داشت: حوزه های علمیه محور اصلی مبارزات انقلاب اسلامی و نقش اساسی در پیروزی انقلاب را بر عهده داشتند.

 

وی با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بر تحقق آن تأکید کرد و افزود: مسؤولان باید با همکاری یکدیگر و همدلی و همزبانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را وظیفه خود بدانند و در این باره از هیچ تلاشی دریغ نکند.

 

حجت الاسلام سید ابولفضل موسوی با تبریک اعیاد مبارک ماه رجب، تأکیدات مقام معظم رهبری در جلسه نمایندگان طلاب کشور بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: حوزه های علمیه به عنوان تغذیه کننده فکری انقلاب اسلامی باید انقلابی بمانند.

 

وی خواستار عمل به فرمایشات رهبر انقلاب درباره تداوم اندیشه انقلابی در حوزه علمیه استان و همکاری مسؤولان در این باره شد و افزود: حوزه های علمیه به عنوان محور اصلی در انقلاب اسلامی باید و ضروری است که بر انقلابی گری محکم و استوار بمانند.

 

حجت الاسلام مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان نیز در این جلسه، اظهار داشت: اداره کل اوقاف یک نهاد فرهنگی است و موقوفات خوبی نیز برای حوزه‌های علمیه دارد و نیاز است آنها را به طور جدی پیگیری و فعال‌تر کنیم.

 

گفتنی است، تعیین یک برنامه منظم زمان‌بندی برای کارهای مشترک فرهنگی از جمله اجرای برنامه مشترک طرح‌های تابستانی، برنامه‌های قرآنی برای خانواده طلاب، اجرای همایش ازدواج و مهر تحصیلی فرزندان که از طرف اوقاف تهیه خواهد شد در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت./854/302/ب2

ارسال نظرات