۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۲۲۹۵۴
مدیر حوزه علمیه خراسان:

مجتهدپروري در حوزه بايد در دستور كار قرار گيرد

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: تلاش ما اين است كه ظرف كمتر از يك سال از زمان صدور حكم مديريت حوزه علميه خراسان، تحول مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب را محقق کنیم.
مصباح عاملی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عاملي، مدير حوزه علميه خراسان در ديدار با تعدادي از مديران مدارس علميه مشهد ضمن ضروري برشمردن آگاهي اساتيد، مديران و آيات عظام تقليد از برنامه هاي حوزه علميه، گام اول در رشد و تعالي حوزه علميه را همراهي و همگامي طلاب و حوزويان با برنامه ريزي هاي صورت گرفته دانست و بيان داشت: مدارس علميه بايد در جريان امور اجرايي و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در مركز مديريت قرار بگيرند تا نتيجه مطلوب حاصل شود


وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر برنامه ريزي و تدبير در جهت تحول در حوزه و انقلابي ماندن آن و پيگيري هاي مستمر ايشان در اين رابطه، گفت: بايد كليه جريانات فكري و نحله هايي كه در حوزه هستند و دل در گرو نظام و انقلاب دارند، حول محور ولايت فقيه انسجام كامل داشته باشند تا بتوانيم از تمامي ظرفيت هاي مفيد در جهت دغدغه هاي مقام معظم رهبري بهره بگيريم.


عاملي افزود: تحول در حوزه علميه خراسان مستلزم حركت افكار مختلف حوزوي در يك راستا است و از این رو بايد تدابيري در اين جهت انديشيده شود.


مدير حوزه علميه خراسان بخش ديگري از سخنان خود را به اهميت نقدپذيري در مديريت اختصاص داد و در اين رابطه اظهار داشت: نقد بسيار خوب است و ما پذيراي انتقادات خواهيم بود اما بايد توجه داشت كه نقدي راهگشا و همواركننده راه خواهد بود كه همراه با راهكار باشد.


وي در مورد وجوه مختلف مورد نظر براي ايجاد تحول اساسي در حوزه بيان داشت: تحول در تمامي عرصه هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و حتي تحول در انديشه هاي طلاب مورد نظر ماست و براي تحقق اين امر مي بايست نيروهاي تحول خواه وارد عرصه شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین عاملي همكاري همه اساتيد و بزرگان و صاحبان فكر و نظر در حوزه را در جهت استشمام رنگ و بوي تحول در بخش هاي مختلف حوزه، ضروري برشمرد و گفت: تلاش بنده و همكارانم اين است كه ظرف كمتر از يك سال از زمان صدور حكم مديريت حوزه علميه خراسان، تحول مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب را محقق سازيم.


وي افزود: تحول بايد از درون بجوشد تا انگيزه ساز باشد و انگيزه ها را نيز بايد در يك جهت كلي يكپارچه كرد.


حجت الاسلام والمسلمين عاملي در پايان سخنان خود ايجاد تحول در افراد را زمينه ايجاد تحول در حوزه علميه معرفي كرد و با تمجيد از برنامه هاي آموزشي، تبليغي و فرهنگي صورت گرفته در گذشته، بر ضرورت فضاسازي جهت بهره برداري از تمامي ظرفيت ها براي تحقق تحول اساسي در حوزه تأكيد كرد.


حجت الاسلام فرزانه، دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان نيز در اين ديدار بر ضرورت انقلابي ماندن حوزه علميه خراسان تأكيد كرد و خاطرنشان ساخت: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري تكيه بر قرآن، روايات و نهج البلاغه را عامل حفظ حوزه در مسير انقلاب و دستاوردهاي آن مي دانستند و ما بايد از اين منابع غني الگوبرداري كنيم.


وي افزود: در حوزه استعدادها و ظرفيت هاي فراواني وجود دارد كه بايد با برنامه ريزي صحيح اين استعدادها را از سرگرداني خارج كرد.


دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان هم چنين با تأكيد بر جايگاه شامخ علماي دين و ضرورت تسلط مجتهد بر علوم نقلي، عقلي، اصولي و استنباطي اظهار داشت: مجتهدپروري در حوزه بايد در دستور كار قرار بگيرد./202/859/ب1

 

ارسال نظرات