۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۲۲۸۵۵
روحانی ورزشکار:

«رزم آوران» بیشترین شهدای ورزشکار را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

فعال فرهنگی و ورزشی گفت: رشته ورزشی رزم‌آوران تنها ورزشی است که اضافه بر فعالیت ورزشی، بر عقاید نیز تآکید دارد؛ در دوران جنگ تحمیلی نیز بیشترین شهدای ورزشی، مربوط به ورزشکاران رزم‌آوران بودند؛ امروزه نیز افرادی که به این ورزش ورود می‌کنند، از افراد انقلابی و حزب اللهی هستند.
رزم آوران

حجت الاسلام علی میری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیتهای خود در رشته ورزشی رزمآوران پرداخت و اظهار داشت: بنده در سن 13 سالگی به ورزش گرایش پیدا کردم و با رشته رزمی تکواندو شروع به کار کردم.

 

استاد رشته رزمی رزم‏آوران ابراز کرد: پس از سه سال فعالیت در تکواندو، به فعالیت در رشته کونگ‏فو پرداختم و در سال 1376 با رشته رزمی رزمآوران آشنا شدم؛ پس از دو سال تمرین در این رشته، به مربی‏گری رزم‏آوران مشغول شدم.

 

وی در بخش دیگر گفت: ورزشکاران رشته رزم‏آوران در باشگاه روضة الشهدا موفق به کسب مقامات و افتخارات استانی و کشوری شده‏اند و این باشگاه در سه سال متوالی موفق به کسب مقام نخست در میان باشگاههای استان قم شده است.

 

حجت الاسلام میری ادامه داد: این باشگاه ورزشی با رویکرد اعتقادی و فرهنگی در حال فعالیت است و بیشتر ورزشکاران آن را طلاب حوزه علمیه تشکیل می دهد، دیگر ورزشکاران نیز به فضای فکری طلاب نزدیک هستند.

 

وی به رویکرد فرهنگی این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: در باشگاه ورزشی روضة الشهدا برای جذب افراد غیر طلبه به حوزه‏های علمیه تلاش می‏شود؛ تا به امروز نیز بیش از 10 نفر از ورزشکاران رزم‏آوران در این باشگاه به حوزه علمیه جذب شده‏اند.

 

استاد رشته رزمی رزم‏آوران درباره این رشته توضیح داد: رشته رزمی رزم‏آوران از نظر فنی دارای قابلیت‏های ویژه‏ای است که در مسائل اعتقادی به صورت ویژه وارد شده است؛ این رشته رزمی اضافه بر تأکید بر ورزش، بر جهت دهی‏های اعتقادی نیز تأکید دارد.

 

وی افزود: رشته رزمی رزم‏آوران در دوران جنگ تحمیلی نیز مخاطبان زیادی داشته است و بیشترین شهدای ورزشی نیز مربوط به شهدای رشته رزم‏آوران هستند؛ امروزه بیشتر ورزشکاران رزم‏آوران در سطح کشور از نیروهای انقلابی و حزب اللهی هستند و پشتوانه فکری انقلاب محسوب می‏شوند.

 

حجت الاسلام میری به زمان تشکیل کلاس‏های رزم‏آوران اشاره کرد و گفت: کلاس ورزشی رزم‏آوران در شب‏های زوج از ساعت 18:30 تا اذان مغرب و کلاس دوم نیز پس از نماز مغرب و عشا برگزار می‏شود؛ لازمه شرکت در کلاس نیز شرکت در نماز جماعت است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه ورزشی روضة الشهدا در انتهای خیابان باجک، بلوار شهید ظریفیان، نبش معصومیه 8، زیر زمین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع شده است؛ علاقه‏مندان نیز می‏توانند برای مشاهده جلسات و نام‏نویسی در کلاس‏ها به این باشگاه مراجعه کنند./840/ت302/س

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید طاها علوی نسب
Iran, Islamic Republic of
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
من استادم استاد سیدی هست.استاد سیدی هم خودش شاگرد استاد میری هستش.
0
0