۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۳۲۶۰۸۹
کارشناس مسائل دینی:

تمام مشکلات مردم به گناه کردن مردم برمی گردد،

خبرگزاری رسا _ حجت الاسلام انصاری با بیان این که تمام مشکلات مردم به گناه کردن مردم بر می گردد، اظهار داشت: ائمه بیمه گناهان مردم نیستند که هر موقع انسانی گناه کرد، اهل بیت آن ها را ببخشند بلکه باید خودشان با تقوا اعمال خود را جبران کنند.
حسين انصاريان شيخ حسين انصاريان حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام حسین انصاری کارشناس مسائل دینی امشب در مسجد تاریخی گنج، گفت: انسان ها بدانند که شیعه بودن از افتخارات مردم ایران است.

وی افزود: دو لفظ شیعه و مومن در قرآن و روایات ذکر شده است که انسان زمانی می تواند شیعه ی واقعی باشد که ظاهر و باطن خود را شیعی کند.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که ارزش شیعه را مردم باید بدانند و طبق این مذهب عمل کنند، خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) فرموده که هر که در دنیا خودش را به گروه شیعه بپیوندد، در این صورت باید خود را در بهشت ببیند.

وی اظهار داشت: انسانی که در دنیا از خدا به خاطر ثروت، شکایت می کند، این فرد شیعه واقعی نبوده چرا که شیعه به کسی می گویند که هر عملی که انجام می دهد را شکر بکند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حضرت صادق(ع) در جلد دوم کافی در رابطه با ارزش شیعه بیاناتی را بیان کرده، ابراز داشت: ائمه بیمه گناهان مردم نیستند که هر موقع انسانی گناه کرد، اهل بیت آن ها را ببخشند.

وی یادآور شد: مردم باید خودشان را به خدا متکی کنند و هر زمان که گناهی را مرتکب شدند اول توبه بعد از آن گناه پشیمان شوند.

حجت الاسلام انصاری با توجه به این که امام به عنوان هادی در زمین محسوب شده است و دیگران را اصلاح می کنند، بیان داشت: تمام مشکلات مردم در دنیا فقط به خاطر این است که مردم گناه می کنند.

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: مردم به یقه بستن و ریش گذاشتن خود را فریب ندهند که شیعه هستند بلکه باید مردم شیعه بودن خود را با عمل و نیکی به دیگران انجام دهند.

وی با بیان این که شیطان6 هزار سال عبادت کرد ولی بازهم از بهشت اخراج شد، اظهار داشت: انسان وقتی باطن پاکی را برای خود در دنیا انتخاب نکند در آخر خدا او را با لفظ اخراج مورد خطاب قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: مردم بدانند که مشکلات کشور با پلیس و دستگاه قضایی حل نمی شود بلکه زمانی مشکل و امنیت در کشوری پابرجا است که مردم شیعه بودن خود را اثبات کرده و گناهی را هم مرتکب نشوند.

حجت الاسلام انصاری با توجه به این که عمل زشت انسان را خوار و ذلیل می کند، اظهار داشت: اگر عمل زشت انسان به اندازه ی ارزن باشد خداوند در قیامت در جلوی خودت کیفر اعمالت را می بینی که همه کار های خدا با حساب و کتاب است.

وی ابراز داشت: کسانی که تمام کارهای او طبق خواسته ی خدا انجام داده و مرتکب انحرافی نشوند خدا فرموده که آن فرد، از تمام جنبندگان عالم بهتر است.

وی در پایان گفت: بهشت برای کسانی است که خدا از آن ها راضی بوده و در دنیا احساس مسؤولیت کنند و دین خود را براحتی به دشمن نفروشند./9707/پ

ارسال نظرات