۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۳۲۶۰۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است، گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و بشریت است و سبب سعادت دنیا و آخرت می شود.
حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مديرکل تبليغات اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عصر امروز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه در نشست اعضای ستاد جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی استان مرکزی در اراک با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است، گفت: قرآن کریم کتاب هدایت و بشریت است و سبب سعادت دنیا و آخرت می شود.

 

ضرورت نهادینه کردن و گسترش معارف قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان این که نهادینه کردن و گسترش معارف قرآنی بر همه آحاد امت اسلام ضرورت دارد، خاطر نشان کرد: جشنواره های قرآنی سبب می شوند تا راه درست پیش روی انسان ها قرار گیرند و همچنین انسان ها را از انحرافات و کج روی ها باز می دارد.

 

حجت الاسلام قربانپور با بیان این که برگزاری این جشنواره قرآنی باید دو اثر مهم هم‌افزایی و فراگیری را به ‌دنبال داشته باشد، خاطر نشان کرد: تمامی بخش‌های مسابقه چه رشته‌هایی نظیر قرائت و حفظ و مفاهیم و چه رشته‌های هنری باید اهداف خود را برپایه محتوای کلام وحی منطبق کنند.

 

نقش مهم خیران نیک اندیش در جشنواره های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به نقش مهم خیران نیک اندیش در جشنواره های قرآنی گفت: برگزاری جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی اقدام و حرکت جهادی است و بودجه‌ای برای آن تعریف نشده؛ از این رو باید خیّران برای حل مشکلات پیش‌قدم باشند.

 

حجت الاسلام قربانپور بیان کرد: آمادگی روحی جهت برگزاری این جشنواره وجود دارد اما گاهی ممکن است هزینه‌ها حرکت را با کندی مواجه ‌کند.

 

وی افزود: برآورد می‌کنیم امسال نفرات شرکت‌کننده در جشنواره قرآنی گل‌های محمدی و گل‌های فاطمی استان مرکزی از 5 هزار تا 8 هزار متغیر باشد.

 

مردم باید از برگزاری این جشنواره قرآنی مطلع باشند

حجت الاسلام قربانپور خاطر نشان کرد: امسال هشت شهرستان آشتیان، تفرش، فراهان، محلات، ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین برگزارکننده سومین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: باید سعی کرد نگاه به جشنواره های نگاه حزبی نباشد، نگاه در این حوزه تبلیغی است و تمامی دستگاه‌ها باید بر ضرورت فراگیری تبلیغ تأکید داشته باشند، مردم باید از برگزاری این جشنواره قرآنی مطلع باشند تا حضور پررنگ آنان را شاهد باشیم.

 

حجت الاسلام قربانپور در ادامه با بیان این که اگر تمامی همّ‌وغم ما محتوا نباشد از اثر کار کاسته خواهد شد، گفت: ممکن است برگزاری این جشنواره قرآنی دوره‌ای اوج گرفته و در بازه زمانی دیگری افول کند، پس محتوا نقش اصلی را در اهداف ما بازی می‌کند و لازم است تمامی عوامل اجرایی این جشنواره قرآنی دقت لازم را در انجام امور به ‌خرج دهند./842/202/ب1

ارسال نظرات