۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۳۲۶۰۶۲
مدرس و نخبه قرآنی کشور مطرح کرد؛

امیرمؤمنان مصداق بارز اخلاق علوی و مردم سالاری دینی

خبرگزاری رسا ـ مدرس و نخبه قرآنی کشور گفت: امیرمؤمنان(ع) مصداق بارز اخلاق علوی و مردم سالاری دینی بودند که صداقت را با سیاست آشتی دادند و جلوه های برجسته اخلاقی ایشان در کتاب نهج‌البلاغه است.
حبيب‌اله صابري نسب مدرس و نخبه قرآني کشور دوره آموزشي ابعاد حکمراني علوي و پاسخگويي در اسلام دوره آموزشي ابعاد حکمراني علوي و پاسخگويي در اسلام دوره آموزشي ابعاد حکمراني علوي و پاسخگويي در اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حبیب‌اله صابری نسب، مدرس و نخبه قرآنی کشور عصر امروز در دوره آموزشی ابعاد حکمرانی علوی و پاسخگویی در اسلام که به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در کتابخانه ابراهیم دهگان اراک برگزار شد، بیان کرد: امیرمؤمنان(ع) مصداق بارز اخلاق علوی و مردم سالاری دینی بودند که صداقت را با سیاست آشتی دادند و جلوه های برجسته اخلاقی ایشان در کتاب نهج‌البلاغه است.

 

نهج‌البلاغه کتاب وحدت، فوق کلام بشر

مدرس و نخبه قرآنی کشور خاطرنشان کرد: هر فرازی از این کتاب انسان را با جوششی از دریای عرفان امیرمؤمنان(ع) مواجه می‌سازد، زیرا نهج‌البلاغه کتاب وحدت، فوق کلام بشر و دون کلام خالق می باشد که هر فردی در برابر آن احساس حقارت می کند.

 

صابری نسب در ادامه با بیان این که از میان نعمت‌های الهی قرآن کریم بالاترین نعمت است،  اظهار داشت: جایگاه قرآن کریم تا بدان جا مهم است که پیامبر(ص) در جنگ‌ها پرچم اسلام را به دست فردی می‌سپردند که انس و آ‌شنایی او با قرآن بیشتر بود.

 

شناسایی استعدادهای برتر قرآنی

مدرس و نخبه قرآنی کشور با بیان این که تشویق جوانان به قرآن کریم مسیر روشنی را برای آن ها رقم می زند، گفت: شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ اسلامی از وظایف مهم مسؤولان است.

 

صابری نسب با بیان این که در جامعه اسلامی همه و همه باید از قرآن کریم این نعمت بزرگ الهی بهره مند شوند، گفت: فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی است.

 

قرآن کریم بزرگترین گنجینه دنیا و قلب مؤمنان

مدرس و نخبه قرآنی کشور با بیان این که قرآن کریم بزرگترین گنجینه دنیا و قلب مؤمنان است، اظهار داشت: فعالیت های قرآنی نمادی از فعالیت های ارزشمند فرهنگی و اسلامی است و استان مرکزی نیز از ظرفیت‌های عظیمی در حوزه علوم قرآنی برخوردار است.

 

صابری نسب در ادامه تربیت انسان صالح را از دستاورد های قرآن کریم دانست و بیان کرد: کلام قرآن کربم جان آدمی را نورانی می سازد و در جامعه اسلامی همگان باید در راه و مسیر درس های کلام نورانی وحی نقش آفرینی کنیم.

 

گفتنی است، حقوق متقابل مردم،حکومت صالح بر مبنای منابع دینی، عناصر عینی مردم‌سالاری دینی، نهادهای نظارتی و کنترلی قدرت در مردم‌ سالاری دینی، مشروعیت نظام سیاسی و مدیریت اخلاقی در خدمات عمومی از دیدگاه نهج‌البلاغه از دیگر مباحثی بود که در این دوره آموزشی مطرح شد.

 

شایان ذکر است، در این دوره به ارائه محورهای حقوق متقابل مردم و حکومت، مردم سالاری دینی و مدیریت اخلاقی در خدمات عمومی پرداخته شد./842/202/ب2

ارسال نظرات