۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۲۵۹۱۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

امام علی الگوی عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امام علی(ع) را نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری است، گفت: باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام علی(ع)، این امام همام را نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری است، افزود: باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود.

 

 سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری

وی این امام همام را انسانی بی‌‌نظیر در تاریخ دانست و با بیان این که مسیحی‌ها با شیعیان هم‌عقیده هستند و کتاب‌های بسیاری درباره حضرت علی(ع) نوشته‌اند، افزود: امام علی (ع) تنها نسخه انسان والا در آفرینش است و مانند ایشان در غرب و شرق عالم دیده نشده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران منشور حکومتی امیرمؤمنان علی(ع) را سند اثبات حقانیت شیعه در جهان دانست و بیان داشت: حضرت علی(ع) نماد و تجلی عدالت و دفاع از حقوق مظلوم در جهان است.

 

وی به نحوه حکومت داری حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر منشور حکومتی آن حضرت در بخش های مختلف جامعه ما نهادینه و اجرایی شود بسیاری از مشکلات امروز کشور حل خواهد شد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) همواره به مالک اشتر سفارش می کرد که بر نحوه عملکرد کارگزاران نظارت دقیق داشته باشد، بیان داشت: امروز نیز وظیفه اصلی بزرگان نظارت دقیق بر حسن انجام کارها در سازمان و دستگاه های دولتی است.

 

وی با تأکید براین که نحوه حکومت داری حضرت علی(ع) باید به عنوان منشوری برای سایر کشورها تبدیل شود، تصریح کرد: الگوگیری از سیره عملی آن حضرت بهترین الگو برای جامعه امروز اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود، بیان داشت: تحقق عملی این مهم نیازمند بهره گیری از سیره عملی مولای متقیان است.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) در دفاع از حق مظلومان همتایی ندارد، بیان داشت: آن حضرت از همه ظرفیت های موجود به منظور احقاق حق فقرا و مستضعفان استفاده کردند.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی احکام دینی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده است، بیان داشت: همه تلاش جامعه اسلامی دفاع از حقوق مظلومان و مستمندان است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران جامعه امروز را بیش از پیش نیازمند بهره‌گیری از سیره علوی دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از معارف اصیل و تعالی بخش اهل بیت(ع) مهم ترین عامل مشکلات و گرفتاری های بشر امروز است.

 

وی با تأکید بر این که امام علی(ع) در مسیر نیکی ها و حق و حقیقت حرکت کرده است، بیان داشت: این امام همام از ویژگی های برجسته ای برخوردار بوده که سبب رسیدن به این مقام گرانقدر شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) در همه صحنه های مورد نیاز همراه و یار و یاور پیامبر گرامی اسلام بوده است، تصریح کرد: این امام بزرگوار نخستین کسی بود که به رسول اکرم(ص) ایمان آورده و در مسیر تعالیم والای دین مبین اسلام قرار گرفت./950/302/ب2

ارسال نظرات