۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۲۵۸۹۹
دریادار سیاری مطرح کرد؛

فعالیت نیروی دریایی ارتش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ سیاری با اشاره به عملکرد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر ظرفیت های بالقوه ای دارند که بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم له در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار گرفته است.
دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که در محل بیت نماینده ولی فقیه استان مرکزی در اراک برگزار شد، بیان کرد: بهره برداری از منابع دریایی نیازمند اصلاح نگرش ملی است چرا که این منابع ارزشمند در سال های گذشته مغفول مانده و مردم و مسؤولان بستر اثرگذاری ارزشمند آن ها در اقتصاد را آن‌گونه که باید مورد نظر نداشته اند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر ظرفیت های بالقوه ای دارند که بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم له در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار گرفته است.

 

وی با بیان این که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری به حفاظت از مرزهای آبی می پردازد، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ایجاد امنیت لازم حتی در آب های آزاد جهان مقدمات بهره برداری از ظرفیت های دریایی کشور را فراهم کرده است که این مهم نیازمند اصلاح نگرش ملی از سوی کارگزاران نظام است.

 

تربیت نیروی انسانی مومن و موحد

سیاری خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع ناوشکن ها، تعمیر و نگهداری و تعمیرات اساسی ناوهای جنگی و تربیت نیروی انسانی مومن و موحد در بهترین شرایط ممکن به سر می برد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: احیای تمدن دریایی، اصلاح آمایش سرزمینی ، ایجاد چرخه های قابلیت ساز و زیرساخت های لازم در تأمین تجهیزات با هدف تقویت حوزه منابع دریایی از مسائلی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

 

سیاری با اشاره به این که امروز بخش اعظم جمعیتی در شهرهای مرکزی استان های غیرساحلی متمرکز هستند و این مسأله بستر باروری سرمایه‌های دریایی را کند کرده است، گفت: باید تصمیم سازی و برنامه های کلان کشور به گونه ای ترسیم شود تا جمعیت متمرکز در استان های غیرساحلی به حاشیه مرزهای آبی هدایتگری شوند و این مهم نیازمند کارشناسی دولت و مشارکت نخبگان و فرهیختگان است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان کرد: در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همه فعالیت های نیروی دریایی در دریای عمان و خلیج فارس خلاصه می شد، اما امروز سربازان جان برکف این نیروی نظامی تا فاصله یک هزار و 200 کیلومتری بندر چابهار در آب های آزاد دنیا دریانوردی می کنند./842/202/ب2

ارسال نظرات