۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۳۲۵۸۷۸

جشن ولادت امام علی در حرم ثامن الحجج برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه ولادت باسعادت مولود کعبه، امام علی(ع) همزمان با 13 رجب در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برگزار می شود.
ولادت امبرمؤمنان

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: جشن ویژه شب ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) چهارشنبه در رواق امام خمینی همراه با پخش صوت در سرتاسر اماکن متبرکه برگزار می شود.

 

وی افزود: در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی به ایراد سخن و مداحان و ذاکران اهل بیت، به مولودی خوانی و مدیحه سرایی می پردازند.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: به همین مناسب چهارشنبه وپنج شنبه نخستین روزهای اردیبهشت ماه موضوع «امیرمؤمنان در نهج البلاغه» در حرم مطهر رضوی تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: جمعه ساعت 5:45 بامداد حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در خصوص «وظایف منتظران» در رواق امام خمینی سخنرانی می کند.

 

وی ادامه داد: «آثار وبرکات دعا ومناجات»، «شرح فرازی از صحیفه سجادیه» و «سیره وزندگانی امام رضا» نیز موضوعاتی است که طی این هفته از سوی حجج اسلام مرتضی دهشت، سیدمهدی رضوی نسب و حسین حائری در حرم رضوی تبیین و تشریح شد.

 

حجت الاسلام حسینی از برگزاری نشست های تدبر در قرآن با موضوعات «عبادت اجتماعی در قرآن»، «تدبر در سیره انبیاء» و «معاد در قرآن کریم» در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی در طول هفته خبر داد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: سلسله سخنرانی های ویژه زائران غیر ایرانی، هم چنین حلقه های معرفت عقیدتی ـ اجتماعی، مسابقات فرهنگی، کلاس آموزشی و جشن ویژه ولادت امیر مؤمنان(ع) نیز در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر برگزار می شود./1308/302/ب3

ارسال نظرات