۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۵۸۷۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهادت مدافعان حرم، نظام اسلامی را بیش از پیش مستحکم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهادت شهیدان هشت سال دفاع مقدس سبب تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد، گفت: اکنون نیز شهادت شهیدان مدافع حرم، سبب استحکام بیش از پیش نظام جمهوری اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام يعقوبي- آيين گراميداشت شهيد مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین گرامیداشت شهادت سرهنگ دوم شهید مرتضی زرهرن، نخستین شهید تکاور ارتش مدافع حرم از استان خراسان‌شمالی، اظهار کرد: عزت، استقلال و امنیت امروز کشور مدیون رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای انقلاب و نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه ایستادگی و ایثارگری ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس سبب تثبیت انقلاب و نظام اسلامی شد، افزود: درواقع شهدای جنگ تحمیلی بودند که با نثار جان خویش نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحکیم و تثبیت کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امروز نیز این انقلاب و نظام نیازمند رشادت و جان‌فشانی است، خاطرنشان کرد: اگر این‌گونه فداکاری‌ها نباشد دشمنان به کشور و نظام جمهوری اسلامی طمع می‌کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به فعالیت تروریست‌های تکفیری در کشورهای مختلف خاورمیانه، خاطرنشان کرد: آمادگی و حضور در صحنه نیروهای مسلح کشور ما سبب شده تا ایران اسلامی در منطقه‌ای سراسر آشوب، جزیره امن و باثباتی باشد.

 

وی با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری با حمایت حاکمان مرتجع عربی و کشورهای استکباری به نام اسلام و مسلمانی دست به جنایت می‌زنند، اضافه کرد: این تروریست‌ها به نام اسلام، جنایت‌های وحشتناکی را مرتکب شده و افزون بر کشت و کشتار انسان‌های بی‌گناه، آبروی اسلام و مسلمانان را نیز برده و به اسلام‌هراسی در دنیا دامن می‌زنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اقدامات خشن و وحشیانه این تروریست‌ها هیچ‌گونه قرابتی با اسلام ناب محمدی و رحمانی ندارد، تصریح کرد: باید ریشه این گروه‌های تکفیری و تندرو خشکانده شود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اهمیت کار مدافعان حرم در مبارزه با این تروریست‌ها بسیار بالا است، اظهار کرد: اگر مدافعان حرم نبودند امروز گروه‌های تکفیری و تروریستی به سمت مرزهای ما آمده بودند و کشور ما را نیز وارد این آتش خانمان‌سوز می‌کردند.

 

وی گفت: در این زمینه شهادت مدافعان حرم در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س)، اسوه استقامت و ولایت‌مداری، مایه استحکام و عزت بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر دفاع محکم و جانانه مدافعان حرم در برابر این تروریست‌ها نبود بدون شک امروز دامنه فعالیت این گروه‌های تکفیری بسیار بیشتر می‌بود.

 

گفتنی است، شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن، اهل شهرستان شیروان استان خراسان شمالی و از تکاوران تیپ 258 شهید پژوهنده شاهرود بود که همراه با دیگر مستشاران نظامی ارتش به سوریه اعزام شده بود، وی چند روز پیش به همراه سه نفر دیگر از تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌ با تروریست‌های تکفیری در سوریه به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

 

پیکر مطهر شهید مرتضی زرهرن، بیست و ششم فروردین‌ماه امسال پس از تشییع از سوی مردم شهیدپرور شیروان در گلزار شهدای زیارت به خاک سپرده شد.

 

استان خراسان شمالی پنج شهید مدافع حرم دارد، همچنین این استان دارای دو هزار و 775 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 35 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/202/ب3

ارسال نظرات