۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۵۸۳۹

اعزام 220 مبلغ به مساجد برگزاری اعتکاف در قزوین

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اعزام مبلغان به مساجد، گفت: در سطح استان قزوین حدود 220 نفر مبلغ و مبلغه به جمع معتکفان اعزام می شوند.
اعزام 220 مبلغ به مساجد برگزاری اعتکاف در قزوین

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، ماه رجب را ماه نیایش نامید و گفت: ماه های رجب، شعبان و رمضان فصل نیایش است که مناسبت‌های مختلفی در این ماه قرار داد و باید از این ماه پر خیر و برکت نهایت بهره را داشته باشیم.

 

وی در ادامه افزود: ماه رجب نخستین ماه فصل نیایش بوده که در این ماه چندین مناسبت مذهبی و دینی قرار دارد که یکی از مناسبت‌های مهم، مراسم معنوی اعتکاف است و خوشبختانه هر سال در کشور و استان ما این مراسم در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می‌شود.

 

این مسؤول با بیان این‌که مساجد محل عبادت و بندگی هستند ابراز کرد: در سطح استان قزوین سنت حسنه اعتکاف در 82 مسجد برگزار می‌شود که در شهر قزوین هفت مسجد جامع، الغدیر، محمد رسول الله، سنجیده، مسجدالنبی، الهادی و مسجد امام خمینی میزبان معتکفان هستند. 

 

معاون فرهنگی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در مراسم اعتکاف برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که برگزاری جشن ولادت حضرت علی(ع)، وفات حضرت زینب (س) در این روزها انجام می شود و همچنین برنامه های دیگری نظیر سخنرانی، پرسش و پاسخ، دعا، قرائت قرآن و غیره در این ایام صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به اعزام مبلغان به مساجد اظهار کرد: در سطح استان قزوین حدود 220 نفر مُبلغ و مُبلغه به جمع معتکفان اعزام می شوند که تعدادی از این مبلغان غیربومی بوده و از قم می‌آیند و تعدادی از استان قزوین هستند که در جمع معتکفان حضور یافته و برنامه‌های مختلفی را در این مراسم خواهند داشت. 

 

وی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌های مختلفی که برای مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است معتکفان بهره کافی و لازم را از این مراسم معنوی ببرند./838/302/ب1

ارسال نظرات