۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۲۵۸۳۳
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

اعتکاف فرصت مغتنمی برای سالکین الی الله است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: در دنیای پر غوغای مادی امروزی که همه عوامل دست به هم داده تا انسان ها را از مسیر معنویت منحرف و سرگرم جاذبه‌های مادی کند، در ایام‌البیض فرصت ارزشمندی فراهم شده تا انسان‌های تشنه معنویت، در قالب عبادتی شبیه حج، از سفره پر برکت الهی بهره‌مند شوند.
اعتکاف فرصت مغتنمی برای سالکین الی الله است

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اعتکاف، گفت: در دنیای پرغوغای مادی امروزی که همه عوامل دست به هم داده تا انسان ها را از مسیر معنویت منحرف و آنها را سرگرم جاذبه‌های مادی کند، در بهترین ماه‌های سال و در بهترین روزها یعنی روزهای سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه رجب فرصت ارزشمندی فراهم شده تا انسان‌های تشنه معنویت، درقالب عبادتی شبیه حج، از سفره پر برکت الهی بهره‌مند شوند.

 

وی در ادامه افزود: اعمال این ایام که به مدت سه روز با توقف در مساجد جامع و با نیت روزه و عبادت انجام می‌گیرد، بهترین فرصت برای سالکین الی الله است تا زنگار غفلت از دل بزدایند و خود را برای یک زندگی جدید و سرشار از پاکی، ایمان و معنویت آماده سازند.

 

اصغری بیان داشت: در روایات داریم که رسول اکرم(ص) تا آخر عمر مبارک‌شان، دهه آخر ماه مبارک رمضان را در مسجدالنبی اعتکاف می‌کردند و دلیل اینکه در ایران مرسوم شده که ایام‌البیض یعنی سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه رجب در مساجد جامع، اعتکاف برگزار می‌شود؛ شاید به جهت اهمیت و فضیلت خاص این ایام است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: برگزاری مراسم اعتکاف برای کسانی که شرایط و توان انجام آن را دارند، فرصت مغتنمی است تا از این موقعیت معنوی، بهره کافی ببرند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تاکید کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «به خدا قسم حل مشکل برادر مؤمن در نزد خداوند از دو ماه روزه و اعتکاف در مسجد الحرام محبوب‌تر است ».

 

اصغری در ادامه افزود: همچنین روایت داریم از نبی مکرم اسلام(ص) که می‌فرمایند: «نگاه محبت آمیز و مشتاقانه انسان به برادر مسلمانش، از یکسال اعتکاف در مسجد من(مسجدالنبی) بهتر است».

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روایاتی که از معصومین(ع) بیان شد، می‌بینیم که انجام چنین کارهای نیک و پسندیده‌ای از نگاه بزرگواران دین، با انجام اعمال عبادی، نظیر اعتکاف برابری می‌کند./966/

ارسال نظرات