۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۷۲۴
رییس اداره اروپا در جامعه‌المصطفی العالمیه:

امیرمؤمنان الگوی وحدت و سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ضیای، حضرت علی(ع) را الگوی وحدت و سبک زندگی اسلامی خواند و گفت: شخصیت امیرمؤمنان علی(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مردم و مسؤولان می‌توانند در عرصه‌های مختلف ایشان را الگوی خویش قرار دهند.
حضرت علي(ع)

حجت الاسلام مهدی ضیایی، رییس اداره اروپا در جامعه‌المصطفی العالمیه(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: شخصیت امیرمؤمنان علی(ع) دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که مردم و مسؤولان می‌توانند در عرصه‌های مختلف ایشان را الگوی خویش قرار دهند.

 

وی ابراز داشت: گفتار و رفتار اهل بیت(ع) باید برای شیعیان، سرمشق و الگو باشد و اگر امروزه معضلات و مشکلات زیادی در میان امت اسلام وجود دارد، به دلیل عدم شناخت اسلام ناب است.

 

رییس اداره اروپا در جامعه‌المصطفی العالمیه(ص)، امیرمؤمنان علی(ع) را الگوی وحدت خواند و تأکید کرد: حضرت علی(ع) نمد اسلام ناب است و یکی از نعمت‌های اسلام اهل بیت(ع) برای مسلمانان، همدلی و همزیستی مسالمت‌آمیز است.

 

وی با اشاره به آیه «فالذکروا نعمت الله علیکم» خاطرنشان کرد: اسلام ناب علوی(ع)، مردم را به وحدت فرا می‌خواند، چنان که حضرت علی(ع) اهتمام ویژه‌ای به این مسأله داشتند و حتی از حقوق شخصی خویش نیز در این زمینه گذشتند.

 

حجت الاسلام ضیایی افزود: اگر امیرمؤمنان(ع) در آن شرایط سخت از حق مسلم ولایت و امامت امت اسلامی کوتاه نمی‌آمدند، اسلام دچار تفرقه و آسیب می‌شد و دیگر نمی‌توانست سربلند کند.

 

وی به توطئه‌های دشمنان علیه اسلام اشاره و تصریح کرد: به هر حال در همه ادیان و مذاهب و همچنین در جامعه اسلامی نیز اختلافاتی وجود دارد، اما دشمنان با قدرتی که در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی دارند به تفرقه‌افکنی در میان مسلمانان دامن می‌زنند و سعی می‌کنند اسلام را نابود کنند.

 

رییس اداره اروپا در جامعه‌المصطفی العالمیه(ص) یادآور شد: اختلافاتی در میان خانواده اسلام وجود دارد که مسلمانان باید به صورت مستدل و منطقی با دوری از هر گونه اختلاف و تفرقه مطرح کنند و بهانه‌ به دست دشمنان ندهند.

 

حجت الاسلام ضیایی، حضرت علی(ع) را الگوی جامع سبک زندگی اسلامی خواند و تأکید کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در عرصه‌های مختلف برای جهان اسلام الگو هستند و مسلمانان با تمسک به گفتار و سیره ایشان می‌توانند در همه زمینه‌ها موفق باشند./908/302/ب2

ارسال نظرات