۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۲۵۷۱۷
استاد حوزه علمیه:

دنیا پرستان هرگز نصیب شایسته‌ای از دنیا ندارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: کسانی که به دنبال اموال دنیوی هستند هیچگاه نصیب شایسته‌ای از آن نمی‌برند زیرا زهد نخستین لازمه‌ شناخت دنیا است.
حجت‌الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، شامگاه سی ام فروردین ماه در جلسه تشریح صحیفه سجادیه که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به سوره مبارکه حدید، گفت: عده ای ندانسته دچار نفاق هستند که سرچشمه‌ آن خود فریبی، تردید عملی، شک نظری و بازیچه شدن به دست آرزوهای دروغین است به طوری که شخص تا رسیدن به زمان مرگ در این مجلاب گرفتار می‌ماند.

 

وی ابراز کرد: از بدترین سرچشمه‌های نفاق، بازیچه شدن افراد در آرزوهای دروغین است زیرا تمرکز شیطان بر این افراد را افزایش می‌دهد و شیطان اقدام به تولید آرزوهای غیر‌عقلانی برای تسلط بر شخص کرده که ثمره‌ آن، فراموشی آخرت، قساوت قلب، گرفتاری در وقت کشی، فساد عقل و گرفتاری در حزن و اندوه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری افزود: مدیریت آرزوها برترین راه جلوگیری از هجمه‌ شیطان و گرفتاری در منجلاب آرزوهای دروغین است که نخستین قدم آن زهد است زیرا زهد سبب شناخت دنیا از سوی انسان و پرورش آرزوهایی در جهت رسیدن به تقرب الهی می‌شود.

 

وی همچنین به مناسبت میلاد با برکت امام محمدباقر(ع)جواد الائمه، این امام بزرگ شیعیان را آیت عظمای حضرت حق در نشان دادن عظمت باری تعالی خواند و گفت: تمامی ائمه و معصومین (ع) نشانه‌های تجلی خواند تبارک و تعالی هستند اما امام جواد الائمه (ع) آیت عظمای حضرت حق در نشان دادن عظمت درگاه باری تعال اند./9599/203/ب1

ارسال نظرات