۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۳۲۵۷۱۲
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

ایمان برای مؤمن موهبتی از جانب خداوند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: ایمان برای یک مومن موهبتی از جانب خداوند است و خداوند ایمان را برای انسان لذت بخش کرده است، در واقع خداوند بهشت را به سختی‌ها می‌دهد.
حجت الاسلام والسلمين کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شامگاه دوشنبه در ادامه درس اخلاق خود که در مسجد ازگل برگزار شد با اشاره به سوره حجرات، اظهار داشت: در این سوره آمده است که انسان هر چه فکر کند به ژرفا نمی‌رسد، در این سوره انسان آرمانی نیز ترسیم شده است که در آن انسان گناه نمی‌کند و به دیگران کمک می‌کند اما این به عنوان حداقل وظیفه انسان بیان شده است.

 

 

رییس دادگاه انتظامی قضات در ادامه با بیان اینکه هوای نفس یکی از دشمنان داخلی انسان است، خاطرنشان کرد: به گفته‌ امام جواد(ع) که می‌فرمایند: هر کس از هوای نفس خود اطاعت کند به دشمن خود کمک کرده است، نشانگر این موضوع که هر کسی به دشمن داخلی خود آری گفت نابود می‌شود.

 

رییس دادگاه انتظامی قضات در ادامه افزود: هوای نفس دشمنی است که از دشمن خارجی خطرناک‌تر است، دشمن خارجی جسم انسان را می‌سوزاند اما به آخرت انسان کار ندارد، اما دشمن داخلی ابدیت و آخرت را از بین می‌برد.

 

متولی حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان باید به دنبال مراتب دینی برود تا در وجودش تحول ایجاد شود، یادآور شد: ایمان برای یک مؤمن موهبتی از جانب خداوند است و خداوند ایمان را برای او لذت بخش کرده است، اگر مؤمن در این راه اسرار بورزد لذتش برای او بیشتر نیز می‌شود، در واقع خداوند بهشت را به سختی‌ها می‌دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان کسانی که اهل معرفت باشند خداوند حال معنوی خوبی به آنها می‌دهد، تأکید کرد: کسانی که پای در این راه می‌گذارند راه تقوا را در پیش گرفته‌اند و در این مسیر گناه کردن را به هر شکل بد می‌دانند، در واقع گناه کردن راحت است اما ترک آن سخت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه گفت: اگر کسی به جاذبه‌های ملکوتی و الهی با دل گوش کند و زندگی خود را به این سمت سوق دهد نسیم‌های خوبی را استشمام می‌کند و اگر روح خود را در این راه قرار ندهد عصیان بر او غلبه می‌کند.

 

رییس دادگاه انتظامی قضات با اشاره به تولد امام جواد(ع) و احیای زندگی امام رضا(ع)، اظهار داشت: در زمان امامت امام رضا(ع) ایشان را به دلیل نداشتن فرزند پسر او را از نبود امام حجت مورد فشار قرار می‌دادند اما پس از تولد امام جواد(ع) امام رضا(ع) احیا شد.

 

رییس دادگاه انتظامی قضات با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در باب توسل به امام جواد(ع) تأکید کرد: هر کس بخواهد در آن دنیا خدا را ببیند و گناهانش ضمن بخشش به حسنات تبدیل شود به امام جواد(ع) توسل کند، در ماه رجب هر روز ذکر امام جواد(ع) آورده شده است.

 

وی در پایان گفت: در ماه رجب واسطه فیض بین بندگان و خداوند امام جواد(ع) و امام هادی(ع) هستند، در اصل امام جواد(ع) آلودگی‌های باطنی را از انسان جدا می‌کند./9591/202/ب2

ارسال نظرات