۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۵۰۰۴

پیام تسلیت حوزه علمیه خراسان در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی نژاد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه خراسان در پی رحلت حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان پیام تسلیت صادر کرد.
پيام تسليت حوزه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حوزه علمیه خراسان در پی رحلت حجت الاسلام والمسلمین موسوی نژاد از علمای برجسته حوزه علمیه خراسان پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد.


متن پیام به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

 

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللّهِ علیه السلام، قَالَ: «إِذَا مَاتَ الْمُؤْمِنُ الْفَقِیهُ، ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‌ءٌ

 

روح پاک و ملکوتی عالمی عامل و عارفی واصل، از تبار اخیار و سلاله‌ ابرار به قرب رحمت حق شتافت و در جوار اولیای طاهرین و اجداد طیّبینش قرار یافت.


عالم فقید، حضرت حجّه الاسلام والمسلمین، سید محمد موسوی نژاد رضوان الله تعالی علیه که عمر پربرکتش را صرف تعلیم و تربیت نسل فرهیخته‌ای از علماء ، طلاب فاضل و اندیشمند حوزه‌ علمیه‌ خراسان نمود که در مکتب پرفیض ایشان، به مدارج والای علمی و معنوی رسیده و به توفیقات عالیه در خدمت به مذهب حقّ تشیّع و سربازی امام عصر عجّل الله فرجه دست یافتند.


آن مرحوم در طول حیات پربرکتش توانست در راستای تربیت شاگردان مکتب جعفری، مدرسه علمیه‌ای را در سال 1349 در مشهد تأسیس کند و بزرگان، اساتید و مبلغان ارزشمندی را در این مسیر پرورش دهد.

 

این اسوه اخلاق در تعلیم و تبلیغ، تمام عمرش را با الگوگرفتن از ائمه معصومین(علیهم السلام) ساده زندگی کرد و به زهد، مردمداری و خیرخواهی شهره و در طول حیاتش، همواره در پی تحصیل رضایت حضرت حق و خشنودی مردم بود.

 

حوزه‌ علمیه‌ خراسان، این ضایعه‌ مولمه را به محضر مقدّس حضرت صاحب الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشّریف، مقام معظّم رهبری مد ظله العالی، مراجع عظام و علمای اعلام و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از محضر باری تعالی، علوّ درجات را برای روح بلند ایشان آرزو می‌نماید.

 

بی‌شک، شاگردان برجسته‌ی ایشان -که به حق باقیات صالحات و خیرات مؤبّد آن زنده یاد می‌باشند- منشاء اثرات خواهند بود و نام نیک آن فقید سعید  را جاودان خواهند کرد. ان شاء الله./859/102/ب1

و العاقبه للمتّقین

ارسال نظرات