۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۳۲۴۹۵۰
امام جمعه هویزه مطرح کرد؛

نقش ماه رجب در پرورش شخصیتی و اخلاقی انسان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هویزه بهره مندی فوق العاده اسلام از ماه رجب در پرورش شخصیتی و اخلاقی انسان و جامعه را ذکر کرد و گفت: ان شاء الله شاهد تأثیرگذاری معنویت کسب شده در اعتکاف در زمینه های امنیتی، اخلاق اجتماعی، فردی و خانوادگی خواهیم بود.
حجت الاسلام ناصر نيسي ، امام جمعه شهرستان هويزه

حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اعتکاف در ادیان پیش از اسلام وجود داشته و در داستان حضرت مریم (س) و انبیای الهی به ان اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر اکرم(ص) شاهد هستیم که در دهه ماه آخر رمضان در مسجد معتکف گشته و از این روزها بهره می بردند.

 

امام جمعه هویزه با بیان اهمیت ماه رجب و زنده نگه داشتن آن در دوران جاهلیت، گفت: مردم دوران جاهلیت در انتظار این ماه بوده تا خواسته های خود را از خدایان و بت ها طلب کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه در ادامه سخنان خود با اشاره به میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صاحب کتاب المراقبات ابراز داشت: صاحب کتاب المراقبات درباره احترام مردم دوران جاهلیت برای ماه رجب به عنوان یکی از ماه های حرام و برآورد کننده حاجت های خود اشاره کرده اند.

 

حجت الاسلام نیسی بهره مندی فوق العاده اسلام از ماه رجب در پرورش شخصیتی و اخلاقی انسان و جامعه را ذکر کرد و گفت: ان شاء الله شاهد تأثیرگذاری معنویت کسب شده در اعتکاف در زمینه های امنیتی، اخلاق اجتماعی، فردی و خانوادگی خواهیم بود.

 

این مقام مسؤول با دعوت جوانان و نوجوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف افزود: امیدواریم با حضور و راز نیاز کردن با خدا در مسجد شاهد نزدیکی و تقرب بیشتر به خداوند خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که بندگی محض برای خداوند عاملی در خدایی شدن، افزایش بصیرت و درک و فهم انسان از مسائل پیرامون خواهد شد، تصریح کرد: اسلام به حضور در جامعه و رسیدگی به امور اجتماعی امر کرده و زمان مشخصی را برای تأمین نیازهای معنوی مشخص کرده است.

 

امام جمعه هویزه اعتکاف را مغایر و متفاوت با رهبانیت دانست و افزود: در اعتکاف اولویت برآورده شدن حاجت های مردم است و در سیره زندگانی امام حسن مجتبی(ع) شاهد هستیم که ایشان در حالت اعتکاف حاجت های نیازمندان را برآورده ساخته اند./9456/303/ب1

ارسال نظرات