۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۲۴۹۲۳
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی:

راهکار مقابله با دشمن جهاد فرهنگی و ایستادگی با اعتقاد و اخلاص است

خبرگزاری رساـ مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی استفاده از همان ابزارهای دشمن برای تقابل را راهکار مقابله با دشمن بیان و ابراز کرد: جهاد فرهنگی یعنی جهاد با همان سلاح و مخلصانه و با اعتقاد در عرصه مقابله با دشمن گام برداریم.
حجت الاسلام زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی امشب در سلسله نشست های بزم اندیشه در نخستین جلسه از دشمن شناسی فرهنگی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی به تبیین تهاجم فرهنگی پرداخت.


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به بحث تقابل فرهنگی، گفت: فارغ از مسائل سیاسی و دیدگاه ها به این موضوع که دشمن، جنگ و تقابل وجود دارد، اتفاق نظر داریم که برخی این را نمی پذیرند و می گویند که شما توهم دارید و فافکنی می کنید که دشمن دارید.
 

حجت الاسلام زائری با بیان این که در این که تقابلی است، تردیدی وجود ندارد، اظهار کرد: در گذشته دشمن با صرف هزینه و نیرو و لشکرکشی به جنگ برمی خواست و کسانی که جنگ به آن ها تحمیل شده بود نسبت به دشمن کینه داشتند اما امروز به جای لشکرکشی به شیوه  ای عمل می کند که ما خود با رغبت از ان ها استقبال کرده و حتی هزینه ای نیز برای آن صرف می کنیم.
 

شیوه دشمن در جنگ نرم 
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به شیوه دشمن در جنگ نرم اشاره و ابراز کرد: دشمن به آرام و طبیعی نقشه های خود را با ابزارهای مختلف از قبیل رسانه و تبلیغات اجرا می کنند و این جنگ نرم شبیخون فرهنگی است که تأثیر بیشتری دارد.
 

وی به ضرورت توجه به باطن موضوع ها و اتفاق ها تأکید و بیان کرد: تمام بدبختی ما این است که به ظاهر موضوع توجه داشته در حالی که اتفاق های فرهنگی در باطن اتفاق می افتد.
 

حجت الاسلام زائری افزود: اگر در سینما و تلویزیون به مسأله حجاب توجه نشود از  پخش آن جلوگیری می شود در حالی که در برنامه ای ممکن است به مسأله حجاب توجه شده باشد اما مبانی توحیدی را نابود کند و ما از ان غفلت می کنیم.
 

فرهنگ نرم افزار تمدن بشر است
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی فرهنگ را نرم افزار تمدن بشر دانست و گفت: تمدن تفاوت بین بشر و حیوان است، تمدن حوزه سخت افزار و فرهنگ روح تمدن است.


وی خاطرنشان کرد: از سبک زندگی تا معماری، گویش و زبان فرهنگ است همچنین هر جایی که ارتباط بین انسان ها باشد در آن جا فرهنگ حاکم است.
 

حجت الاسلام زائری به عناصر فرهنگ اشاره و اظهار کرد: فرهنگ عناصر متعددی دارد از جمله فرهنگ دینی که ریشه آن دینی است، در فرهنگ عناصر اصلی ممکن است، ثابت باشد اما در اداب و رسوم متفاوت است بنابراین در محیط اجتماعی خرده فرهنگ های بسیاری وجود دارد.
 

استفاده از همان ابزارهای دشمن برای تقابل راهکار مقابله با دشمن 
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی استفاده از همان ابزارهای دشمن برای تقابل را راهکار مقابله با دشمن بیان و ابراز کرد: جهاد فرهنگی یعنی جهاد با همان سلاح و مخلصانه و با اعتقاد در عرصه مقابله با دشمن گام بر داریم.
 

وی تصرف اعتقاد را از اهداف دشمن در جنگ نرم دانست و گفت: دشمن در جنگ حقیقی مرز خاکی را مورد هدف قرار می دهد و در جنگ مجازی اعتقاد مردم را تصرف می کند.
 

حجت الاسلام زائری نابودی خانواده را از جمله اهداف دشمن بیان و اظهار کرد: در جنگ نرم دشمن در تقابل معنوی و فرهنگی، خانواده را نابود می کند که در نتیجه همه چیز نابود می شود.

 

اولویت های مواجه با دشمن در عرصه فرهنگی
مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به اولویت های مواجه با دشمن در عرصه فرهنگی اشاره و ابراز کرد: باید مرزبندی دوست از دشمن داشت، دشمن را به خوبی بشناسیم همچنین شیوه ها و ابزارهای دشمن آگاه شویم.


وی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که در مدارس و نهادهای آموزشی رسوخ کرده و با تغییرهای ساده و درازمدت به اهداف خود دست یابد که باید به این امر توجه شود./1310/
202/ب2 

ارسال نظرات